کد خبر : 46573
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398- 32: 11

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان:

بخش مهمی از راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده مداحان است

بخش مهمی از راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده مداحان است

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان اثرگذاری شعرهای آئینی در ترویج سبک زندگی اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بخش مهمی از راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده مداحان و شعرای آئینی است.

به گزارش گیلانستان مصطفی منزوی دیروز در همایش شعر فاطمی این شهرستان که به همت سازمان بسیج مداحان استان گیلان برگزار شد اظهار داشت: بخش مهمی از راهبرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله مؤلفه‌های آن محسوب می‌شود بر عهده مداحان و شعرای آئینی است.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان صدور بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن سال گذشته توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بیانیه راهبردی علاوه بر اینکه چراغ راهی برای همه بخش‌ها محسوب می‌شود برای طیف شعرای آئینی، مداحان اهل‌بیت(ع) و هیئت‌های مذهبی دارای نکاتی بسیار مهم است.

منزوی بسترسازی برای تحقق ایجاد هیئت‌های مذهبی در تراز انقلاب اسلامی را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: شعرای مذهبی، هیئت‌های مذهبی و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) ضمن داشتن مطالعه دقیق در مورد تاریخ اسلام باید در بحث به روزرسانی خود و فعالیت‌هایشان نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیانات مقام معظم رهبری را منشوری کامل برای مداحان و شعرای آئینی دانست و بر لزوم مطالعه و تدبر بیشتر در آن تأکید کرد و گفت: ما در برهه‌ای حساس از تاریخ انقلاب اسلامی حضور داریم از طرفی نسل جوان به عنوان پایه‌های جامعه دائماً از شیوه‌های گوناگون آماج حملات و توطئه‌های دشمن قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان تلاش و کوشش جامعه مداحان و شعرای آئینی برای عملیاتی ساختن بیانات مقام معظم رهبری در جامعه را از رسالت‌های اصلی آنان تلقی کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که به سالروز صدور آن نزدیک می‌شویم وضعیت گذشته، شرایط حال و آینده ما را به بهترین نحو ممکن ترسیم می‌کند.

منزوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هفت مؤلفه مهم را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار داده که آخرین آن اصول سبک زندگی اسلامی است عنوان کرد: مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) باید به جایگاه ویژه و اثرگذاری که در جامعه دارند واقف باشند و زندگی خود را بر مبنای اصول سبک زندگی اسلامی ترسیم کنند.

وی الگوگیری جامعه به ویژه جوانان از طیف مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اهل عمل بودن و ایستادگی پای ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام و شهدا و مهم‌تر از آن دفاع از ولایت امری است که به عنوان یک ضرورت باید همواره مورد توجه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) باشد.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان با اشاره به اینکه شعرای آئینی و مداحان سبک زندگی اسلامی را در درجه نخست باید در زندگی، سیره و روش خودشان پیاده‌سازی کنند افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه بارزی از یک مؤمن و معتقد به ولایت‌فقیه است که به خاطر اخلاصی که در کارهایش داشت در دل‌های مردم جاودانه شد.

منزوی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به تعبیر مقام معظم رهبری شهید زنده نامید و ابراز داشت: همه ما باید سعی کنیم زندگی خود را بر مبنای زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) پیش ببریم و در حالی‌که در همان مسیر گام برداریم برای دفاع از ولایت، خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن آمادگی کامل داشته باشیم.

وی برقراری ارتباط بیشتر جامعه شعرای آئینی و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: تولید اثر در مورد موضوعات و بحث‌های روز و نشر آن توسط شعرا و سپس جامعه مداحان سبب ترویج هر چه بیشتر آن در سطح اجتماع می‌شود بنابراین باید در یک مسیر روشن و از قبل برنامه‌ریزی شده حرکت کنیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در تشییع پیکر پاک شهدای مقاومت و شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از جمله الطاف الهی تلقی کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی با رمز امام حسین(ع) شروع شد و ادامه پیدا کرد و هر کجا لغزشی هم پیش آمد امام حسین‌(ع) آن را نجات داد.

منزوی پرهیز از روزمرگی و هوشیاری در برابر نقشه‌های دشمن را از جمله مؤلفه‌هایی که مداحان اهل‌بیت(ع) باید به آن توجه داشته باشند خواند و ابراز داشت: رمز بقاء اسلام و تشیع، تبیین صحیح قیام سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار است بنابراین باید مسیر انقلاب را بشناسیم و خودمان را به سبک زندگی اسلامی نزدیک‌تر کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار