کد خبر : 71416
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400- 23: 10

بدقولی متولیان پروژه سد شفارود؛ حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد

بدقولی متولیان پروژه سد شفارود؛ حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد

بدقولی متولیان پروژه سد شفارود وارد فاز جدیدتری شده است به طوری که طبق اعلام کارگران این پروژه، معوقات آنان پرداخت نشده و شش ماه است که دستمزدی نگرفته‌اند.

به گزارش گیلانستان، کارگران پروژه سد شفارود رضوانشهر که شش ماه است حقوق نگرفته‌اند و قرار بود طبق قول مدیران و مسئولان حقوق معوقه سه ماهه خود را تا ۱۷ شهریور دریافت کنند در پی بدقولی‌های مکرر مسئولان هنوز حقوق و دستمزدشان پرداخت نشده است.

پیمانکار سد شفارود قرار بود سه ماه از حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند که تاکنون این وعده عملیاتی نشده است از طرفی کارگران این پروژه نیز ضمن نارضایتی شدید از مدیران، اظهار می‌دارند علاوه بر حقوق معوقه بیمه آن‌ها هم پرداخت نشده تا جایی‌که برای خرج زندگی و امورات خود به همه جا حتی سوپرمارکت هم بدهکار هستند.

* همه را در مورد قضیه پروژه سد شفارود مقصر می‌دانم

«حسن محمدیاری» در همین راستا ضمن انتقاد شدید از عملکرد متولیان پروژه سد شفارود اظهار داشت: در رابطه با مشکلات کارگران سد شفارود هم از وزیر سؤال کردم و هم به او اخطار دادم، از طرفی به ریاست مجلس هم به عنوان کسی که در رأس دستگاه قانون‌گذاری کشور است نیز اخطار دادم.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس از رایزنی‌ها و مکاتباتی که با رئیس جمهور برای حل مشکلات کارگران سد شفارود توسط وی انجام شده است سخن گفت و تصریح کرد: ما مطالبات مردم را به عنوان نماینده آنان دنبال می‌کنیم اما متاسفانه هر چه قدر بیشتر فریاد می‌زنیم انگار کمتر حرف ما را می‌شنوند.

وی ضمن انتقاد از رویه فعلی با تاکید بر اینکه هیچ عزم و اهتمامی را برای حل مشکلات پروژه سد شفارود و کارگرانش شاهد نیستیم تصریح کرد: من همه را در این مورد مقصر می‌دانم به ویژه آب نیرو و مجموعه وزارت نیرو را، زیرا با خود وزیر اختصاصا راجع به موضوع سد شفارود جلسه گذاشتم و با جدیت کار را دنبال کردم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه وزیر قرار بود ظرف یک هفته کارگروهی را تشکیل و مشکل پروژه و کارگران سد شفارود را حل کند ابراز داشت: در حال حاضر اصلا مشخص نیست که آیا پیمانکار پروژه مقصر است یا کارفرما، هر چند به عقیده من هر دو نفر مقصرند و هیچ نظارتی هم بر عملکرد پیمانکار انجام نشد.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس اظهار داشت: آقایان نه تنها نظارتی نداشتند، بلکه مدعی هستند که پیمانکار پروژه سد شفارود هزار میلیارد تومان از کار خود عقب است، اما سؤال اینجاست اگر پیمانکار از کار عقب هست پس موضوع نظارتی که باید توسط این افراد اعمال می‌شد و انجام نشد چه می‌شود و اصلا چرا در آنجا حضور میدانی دارند.

محمدیاری در پایان خاطرنشان کرد: بنده حتما در اولین فرصت به تمام کسانی که ذیربط هستند و در این جریان مسئولیت دارند تذکر خواهم داد و پیگیری‌هایم را ادامه می‌دهم.

* وضعیت کارگران سد شفارود هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

«محمود قاسمی» نیز در مورد مشکلات کارگران پروژه سد شفارود مطالبی بیان داشت و اضافه کرد: این موضوع در واقع اختلاف بین کارفرما و پیمانکار هست که مدتی است دامنگیر پروژه سد شفارود شده است.

فرماندار شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه متاسفانه به دلیل موارد پیش آمده نه تنها شاهد توقف عملیات اجرایی پروژه سد شفارود هستیم بلکه مطالبات به حق کارگران هم پرداخت نشده است خاطرنشان کرد: ما در این مورد پیگیری‌هایی داشتیم و انتظار داریم در هر صورت وضعیت کارگران سد شفارود را تعیین تکلیف نمایند و اگر نمی‌توانند تسویه حساب و فرآیند قانونی را طی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های دست اندرکار در اجرای پروژه سد شفارود می‌توانند با تشکیل کارگروهی در وزارت نیرو این مشکل را به نوعی حل کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار