کد خبر : 11852
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1396- 46: 10

بدهی شهرداری زمان آقای خلیلی ۸ میلیارد ولی اکنون ۳۰۰ میلیارد تومان شده است/ فعالیت ثابت قدم برای کاندیداهای نورچشمی

بدهی شهرداری زمان آقای خلیلی ۸ میلیارد ولی اکنون ۳۰۰ میلیارد تومان شده است/ فعالیت ثابت قدم برای کاندیداهای نورچشمی

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: دفتر ایثارگران و جانبازان شهرداری پلمپ شد چنان که دفتر نظار ت شورا به بهانه انتخاباتی پلمپ گردید و همان طور که انبار سازمان اتوبوسرانی پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، مشروح نطق محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت در جلسه علنی امروز شورای شهر رشت به شرح زیر است:

از عمر شورای چهارم، چند ماهی بیش نمانده است و تا ۲۹ اردیبهشت ، زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری هم راه دوری نیست و تکلیف کرسی های نمایندگی شورای رشت ، به زودی روشن می شود. این که کدامیک از ما در آزمون انتخاب مردم سربلند می شویم به اراده مردم بستگی دارد ولی خوب است در این ایام در عین حالی که به انتخابات فکر می کنیم به فکر شورا و شهرداری و مردم هم باشیم و بدانیم که نامزد شورا شدن نباید ما را از تعهداتی که به مردم داریم غافل کند و یا شهردار اقداماتی بکند که هزینه اش را اعضای شورا بدهند . از سوی دیگر جلسات شورا هم انقباض و انبساط دارد گاهی با حضور رسانه هاست و گاهی بدون اصحاب رسانه و غیرعلنی برگزار می شود و در این شرایط اخبار مذاکرات شورا کمتر به اطلاع مردم می رسد .

موضوع مهمی که مایلم در نطق امروز مطرح کنم این است که به عنوان منتخبان مردم در شورای رشت و با نگاهی به حدود ۴ سال فعالیت در شورای چهارم و با انصاف و عدالت و وجدان از خود بپرسیم که طی این مدت چه کرده ایم و آیا آن چه که مردم انتظار داشته اند ، انجام داده ایم ؟ آیا امانتدار خوبی بوده ایم ؟ آیا از صلاحیت ها و توانایی های خود برای توسعه شهر و مبارزه با فساد استفاده کرده ایم؟ ما در چه شرایطی شهر را تحویل گرفتیم و در چه شرایطی داریم شهر را به شورای بعدی تحویل می دهیم ؟ آیا وضعیت ما به نسبت دوره سوم شورا در ابعاد عمرانی، زیست محیطی ، فرهنگی ، اجتماعی ، حمل ونقل و ترافیک و … بهتر است یا خیر؟ تحقیقا برای این که ما بگوییم شورای موفقی بوده ایم باید با شاخصی آن را به افکار عمومی بگوییم و نمی شود به کلی گویی اکتفا کنیم .

اینجانب  به عنوان عضو شورای شهر رشت نطق امروزم را به پرسش هایی در باره شورا اختصاص داده ام و من و همه همکارانم وظیفه داریم به این پرسش ها پاسخ بگوییم تا وجدان عمومی نسبت به عملکرد ما قانع شود .

یک . چقدر به توسعه شبکه ارتباطی شهر کمک شده است ؟ کدام خیابان در دوره شورای چهارم بازگشایی شد ؟ خیابان امام علی ع ، خیابان انساندوست ، ایت الله احسان بخش ، مسکن مهر به میدان گیل و …

دو. شورای چهارم دارای استراتژی تثبیت شهردار بوده است و من به اصالت تثبیت مدیریت شهری ایرادی نمی گیرم اما پرسشم این است که شورا برای تثبیت شهردار چقدر هزینه داده است ؟ ایا شورا سیستم شهرداری و نیروی انسانی متخصص و خدومش را قربانی تثبیت شهردار نکرد ؟ آیا صدور حدود ۴ هزار حکم جا به جایی یعنی ۵/۱ برابر نیروی انسانی شهرداری و بی انگیزه و تخریب شخصیت مدیران و کارشناسان ارزش تثبیت شهردار را داشته است ؟ مگر می شود در کمتر از ۲۰ ماه ۵ مدیر املاک   و ۴ مدیرمالی شهرداری و شهرداران مناطق به صورت نوبه ای برکنار شوند ؟ ایا معنای ثبات  این است ؟

سه . اجرای پروژه بی ارتی با کدام توجیه فنی و تخصصی و بر اساس کدام ملاحظه اجتماعی انجام گرفت ؟ چرا درختان ۷۰ ساله خیابان امام خمینی قربانی این تصمیم شدند ؟ چرا باید کسبه و بازاریان خیابان امام خمینی خسارت تصمیم غیرکارشناسی شهرداری را بدهند ؟ چه کسی  خسارت کسبه این خطه را که با اجرای بی ارتی قیمت امکلاکشان به نصف کاهش یافته را می دهد؟

چهار. پروژه پیاده راه نماد اقدامات شهرداری و شورای چهارم است و من بارها گفته ام که این پروژه در شرایطی که همه ملاحظات اقتصادی ، زیست محیطی ، ارتباطی و ترافیکی آن رعایت شده باشد خوب است اما پرسشم این است که با اجرای این پروژه ترافیک شهر حل شد ؟ بازار رشت که مهم ترین بازار و مرکز تجارت و اقتصاد شمال کشور است ، چه وضعیتی یافته است ؟ چه کسی مسئول تخریب و تضعیف بنیان های اقتصادی این شهر است ؟

پنج . در حوزه سرمایه گذاری و توسعه اقتصاد شهر عملکرد شورا چه بوده است ؟ کدام پروژه سرمایه گذاری با سرمایه بخش خصوصی در شهر اجرا شد؟   چرا در این مدت فقط پروژه ها با پول شهرداری و به صورت پیمانکاری اجرا شده است؟

شش. برای نجات تالاب عینک که مهم ترین پروژه شهر و دارای مزیت های فراوان اقتصادی و گردشگری است ، چه اقداماتی شده است ؟ چرا حوضچه آبی پارک ملت امین الضرب خشک شد ؟ ایا می دانید پیمانکار آن چه کسی بوده است ؟

هفت. ایا شورای چهارم توانسته است عدالت را  در توزیع امکانات رعایت کند و برای کاهش شکاف در آمدی در مناطق و محلات شهری ، برنامه ریزی بکند ؟ چرا به گزارش آماری ۸ ماهه شهرداری رشت که در سایت ها منتشر شده است مراجعه نمی کنید که درآمدهای نقدی و غیر نقدی مناطق شهرداری فاصله نجومی دارد ؟ برای سلیمانداراب ، اج بیشه ، جماران ، حمیدیان و … چه کرده ایم ؟ چرا در این شرایط شهردار به دنبال اجرای پروژه پل طبیعت است ؟ چرا در حالی که مناطق حاشیه ای شهر از کپرهای بشاگرد بدتر است و فقر بیداد می کند کاری نشده است؟

هشت. می گفتید شهر کارگاه عمرانی شده است و شهردار در حال توسعه و عمران شهرداری است اما چرا بازدید میدانی از شهر نمی کنید که خیابان ها محل دپوی کف پوش های میبد یزد ، اورال زنجان و لوله اب قزوین است و کارخانجات معتبر استان در حسرت نیم نگاه شهرداری اند و جوانانی که در این شهر منتظر شغل اند و بیکار .؟!

نه . چرا وضعیت شهرداری به گونه ای است که حقوق و پادش عید پاکبانان هنوز به تمامه پرداخت نشده است ؟ چه بلایی بر سر شهرداری آمده است که تعمیرگاه ها که بدنبال کار با شهرداری بودند از شهرداری فراری شده اند ؟ چرا شهرداری از پرداخت ۵ میلیون تومان دسمزد تعمیر اتوبوس ناتوان است و باید اتوبوس شهرداری توقیف شود ؟ چرا در چنین وضعیتی شهردار به دنبال برگزاری مناقصه ۴۶ میلیارد تومانی پل طبیعت است که ما ۳ میلیارد تومان برای آن بودجه تخصیص داده ایم ؟

ده . وضعیت تهاتر های شهرداری با چه میکانیزمی انجام شده است ؟ ایا شورا می داند که این تهاترها  چگونه انجام گرفته است و یا بر سر ماده ۱۴ ؟ کارنامه شورا برای مبارزه با فساد مالی و اقتصادی در شهرداری چیست؟  بدهی شهرداری در زمان آقای خلیلی ۸ میلیارد تومان بوده است و این بدهی به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. چرا در حالی که میزان تحقق بودجه های شهرداری در سال ۹۴ به میزان ۵۱ درصد بوده است و در سال ۹۵ به میزان ۴۰ درصد بوده به صورت جهشی به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است؟ چه کسی مسئول بدهی های انباشته شهرداری است؟ و …

و در پایان خدمت همکاران محترم عرض می کنم دفتر ایثارگران و جانبازان شهرداری پلمپ شد چنان که دفتر نظار ت شورا به بهانه انتخاباتی پلمپ گردید و همان طور که انبار سازمان اتوبوسرانی پلمپ شد اما مشاور ارشد شهردار که کاندید شوراست کار انتخاباتی نمی کند و اصولا گویی شهردار رشت لیست انتخاباتی حادث نبسته است و  برای کاندیداهای نورچشمی ستاد نمی گیرد و بنر چاپ نمی کند و … عجب روزگاری است که باید دروغ را به عینه ببینی و دم نزنی و با تجاهل هم از آن بگذری!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار