کد خبر : 4439
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1395- 43: 11

بد حجابی دراستان گیلان محصول ضعف های دستگاههای متولی است

بد حجابی دراستان گیلان محصول ضعف های دستگاههای متولی است

درسالهای اخیر به جای آنکه به موازات رشد گسترش این پدیده برنامه ریزی های و اقدامات عملی و هماهنگی متولیان و دستگاههای فرهنگی صورت گیرد، بی برنامگی وانفعال بسیاری از آن شاهد هستیم.

به گزارش “درگیلان“، عزیز پورعزیزی، مدیر کل سابق اجتماعی فرهنگی استانداری یادداشتی پیرامون مسئله ی حجاب نوشت که بشرح ذیل است:

هجمه فرهنگی دشمن، حضورشبکه های ماهواره ای و حضورگردشگران علل کاهش حجاب در این استان می باشد. بدحجابی یک پدیده فرهنگی خطرناکی است که منشا بسیاری از بیماری های روحی جامعه بوده و می تواند باعث بروز بسیاری از معضلات جتماعی گردد.

بدحجابی در استان رو به رشد است درسال  ۹۱یکی از نهادهای استان مصاحبه ای با تعدادی از افراد بدحجاب شهر رشت انجام دادن که  ۹۰درصد این افراد علت بدحجابی خود را الگوبرداری ازشبکه های ماهواره ای عنوان کردن بی تردید مدگرایی بد پدیده اجتماعی از معضلات و ناهنجاری های فرهنگی استان در این دوره حاضر است که باید برسی و مطالعه آن درردیف معضلات دیگر چون بیکاری، طلاق و اعتیاد قرار گیرد. متاسفانه درسالهای اخیر به جای آنکه به موازات رشد گسترش این پدیده برنامه ریزی های و اقدامات عملی و هماهنگی متولیان و دستگاههای فرهنگی صورت گیرد، بی برنامگی وانفعال بسیاری از آن شاهد هستیم در آینده نه چندان دور بدحجابی در این استان از یک معضل اجتماعی به یک پدیده اجتماعی تبدیل خواهد شد. بعضی افراد بدحجاب مبتلا به بیماری روانی از قبیل افسردگی اند، این افراد به دلایل روانی علاقه دارند جلب توجه کنند.

درخصوص مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی که در سال ۱۳۸۴ مسولیت ۲۶ دستگاه دولتی درخصوص عفاف حجاب رامشخص کرده جامع هست ولی دستگاه ناظر ندارد.

توصیه می کنم تمامی دستگاههای مسول برای مقابله شدید با ضد ارزش ها و ناهنجاری های فرهنگی قیام کنند و نقشه های عملی خود را به اجرا در بیاورند در این مبارزه نرم ائمه محترم جمعه و جماعات شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستانها کانونهای فرهنگی و سازمانهای مردم نهاد هم می توانند به دستگاههای متولی کمک کنند.
عزیز پورعزیزی مدیر کل سابق اجتماعی فرهنگی استانداری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار