کد خبر : 24322
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1397- 19: 18

برای تعطیل نشدن کارخانه‌های گیلان همتی از جانب مسئولین ندیدیم/ دکتر حسنی برای دفاع از حقوق کشاورزان سنگ تمام گذاشت

برای تعطیل نشدن کارخانه‌های گیلان همتی از جانب مسئولین ندیدیم/ دکتر حسنی برای دفاع از حقوق کشاورزان سنگ تمام گذاشت

دبیر جمعیت اندیشه ورزان ایثارگر بصیر گیلان گفت: ۳۰۰ کارخانه در استان گیلان وجود دارد که اکثرا بیکار، کم کار و مشکلات خاص دارند که باید مورد توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

حسین رضاپور دبیر جمعیت اندیشه ورزان ایثارگربصیر استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گیلانستان با بیان اینکه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان یک پایگاه خبری هدف‌دار، انقلابی و دلسوز است، اظهار کرد: این پایگاه خبری، زبان مردمی است که خودشان ادب دوست، فرهیخته و با فرهنگ هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سال ۶۸ تا کنون مملکت را به گونه‌ای اداره کرده است که همه سیاستمداران دنیا به مدیریت ایشان غبطه می‌خورند، افزود: کشوری که با بحران‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بلایای طبیبعی و تهدیدات دشمن مواجه شد، رهبر معظم انقلاب به شکلی این کشور را اداره کردند که امروز همه دنیا از رهبر مملکت ما تجلیل می کنند.

این فعال سیاسی و فرهنگی گیلان با بیان اینکه دشمنان مقام معظم رهبری هم بر توانمندی و مدیریت و هدایت و رهبری ایشان بر جامعه اذعان دارند، گفت: ما به تبع از این تفکر از همه ایرانیان می‌خواهیم که با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری راهی را دنبال کنند که به سعادت بشر و جامعه منجر شود.

رضاپور با بیان اینکه تا کنون مردمان گیلان در همه مراسمات ملی، مذهبی و ارزشی امتحانشان را خوب پس داده‌اند، تصریح کرد: مردم این دیار در سطح کشور به عنوان مردمانی بصیر و زمان شناس مطرح هستند.

وی با بیان اینکه آرمان‌هایمان آرمان انقلابی و دفاع از ارزش‌هاست و معتقدیم با همین ایده کشور را می‌توانیم به نحو مطلوب اداره کنیم، خاطرنشان کرد: هر نوع ایده و تفکرات ژورنالیستی، سوسیالیستی و تفکرات صرف مردمی را تا کنون هیچ کشوری پاسخ نداده است و اکثر مردمان دنیا با مشکل مواجه هستند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، در کشورمان بر همه مشکلات فائق می‌شویم و همه مشکلات قابل حل است، اظهار کرد: اگر مشکلی در کشور وجود دارد به دلیل کمکاری خود و نداشتن وجدان کاری، عدم تکریم ارباب رجوع و عدم توجه به حقوق زیردستان است.

حل ضعف‌ها و دفاع از حقوق دیگران سبب عدالت در جامعه می‌شود

رضاپور با بیان اینکه اگر ما ضعف‌ها را در خود حل کنیم و مدافع حقوق دیگران باشیم و خود را در کنار مردم ببینیم، جامعه ای بسیار با شکوه و با عدالت خواهیم داشت، افزود: پیام آسمانی برای جامعه اسلامی رسیدن به عدالت است.

وی گفت: کسانی در کشورمان هستند که عدالت را زیر پا می‌گذارند و از بیت المال چپاول می‌کنند، اما این افراد حسابشان از کسانی که پایبند به ارزش‌های اخلاقی و دینی است جداست.

دبیر جمعیت اندیشه ورزان ایثارگربصیر استان گیلان با اشاره به وصیت نامه امام راحل که؛ «مدیریت کشور خود را به دست نااهلان ندهید»، تصریح کرد: از جراید و صداوسیما در مورد پیدا شدن جاسوس در کشور می‌شنویم در صورتی که باید نسبت به کشور خود حساس باشیم زیرا دشمنان زیادی داریم.

رضاپور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها در راستای توجه به ارزش های نظام توصیه کرده‌اند و فرمودند مواظب «نفوذ» و «نفوذی‌های کشور» باشید، نفوذی ها در خارج از مانیستند بلکه در سازمان‌ها، ادارت و دربین مردم می‌باشند همین نفوذی ها هستند که به اختلافات دامن می زنند و سبب رکود جامعه در تمامی بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … می‌شوند.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی با ترکیب جمهوری اسلامی معنا و مفهوم پیدا می‌کند، اظهار کرد: معیشت مردم، تولید، اشتغال، حمایت از تولیدات کارخانه دارها و حمایت از تولید کنندگان می‌تواند محور توسعه در همه بخش ها باشد.

روانسازی و حمایت از تولید در گرو اصلاح نظام بانکی

این فعال سیاسی و فرهنگی گیلان با بیان اینکه یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها بر آن تاکید داشته اند، حمایت از تولید است، افزود: تولید زمانی حمایت می شود که ما بتوانیم اصلاح نظام بانکی را در آن بخش قرار دهیم و در اقتصاد، تعرفه‌ها و اخذ مجوزها و پشتیبانی از تولید روانسازی کنیم.

رضاپور با بیان اینکه اگر این روانسازی ها درست و منطقی دنبال نشود، ما همچنان شاهد این مشکلات خواهیم بود، گفت: تجزیه و تحلیل منویات مقام معظم رهبری در زمینه نامگذاری سال۹۷، به این معنا است که ما باید پشتیبان تولید و کسانی که می‌خواهند کار و تلاش کنند باشیم.

وی تصریح کرد: مدیران ما سرمایه تولید کشور هستند، زیرا می توانند تولید درست را مدیریت و در بخش های مختلف تعرفه، مالیات، بیمه و … به درد و دل مردم توجه کنند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه نباید هر کالای بنجلی را تحت عنوان کالای ایرانی تولید کنیم، زیرا این نوع کالا مد نظر مقام معظم رهبری نیست، خاطرنشان کرد: ما باید کالای کیفی و رقابت پذیر را در کشور خودمان تولید کنیم و تولیدمان زبانزد کل دنیا باشد.

لزوم تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به صورت عملی

رضاپور با اشاره به اینکه ما در همه عرصه‌ها در دنیا حرف اول را می‌زنیم، اظهار کرد: در بخش‌هایی که دشمن حملات خود را با تحریم تمرکز پیدا کرده است ما نباید انفعال نشان دهیم بلکه همه باید با کار و تلاش برای تحقق این شعار مقام معظم رهبری به صورت عملی نه به صورتی تراکت، سمینار و … اقدام کنیم.

وی افزود: هر حزب، گروه و جناحی برای مردم خدمت کرد ما موظفیم از آن گروه حمایت کنیم، و بالعکس هر گروهی کاری به ضرر مردم و جامعه انجام داد ما با تمام قوا در برابر آن نوع حرکات که تضعیف کننده نظام است در همه بخش ها در مقابلش قرار خواهیم گرفت.

دبیر جمعیت اندیشه ورزان ایثارگر بصیر استان گیلان با بیان اینکه باید به گونه‌ای جامعه را هدایت کنیم که به سعادت برسد، گفت: در استان گیلان می‌توانیم با پایمردی و مردانگی خود بیشتر از این شرایط کنونی خود را برسانیم.

رضاپوربا بیان اینکه ما مردمان گیلان شخصیتی همچون میرزا کوچک خان را داشتیم که یک تنه در مقابل گرگان روزگار قرار گرفت و تسلیم نشد، تصریح کرد: میرزاکوچک خان به مردمان گیلان این پیام را داد که پایمردی و مقاومت همیشه پیروزی به دنبال دارد.

لزوم توجه دولتمردان به کارخانه‌های بیکار

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کارخانه در استان گیلان وجود دارد که اکثرا بیکار، کم کار، مشکلات خاص و .. دارند، خاطرنشان کرد: این کارخانجات باید مورد توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس قرار گیرد تا ایجاد اشتغال در استان کنند.

این فعال سیاسی فرهنگی گیلان با بیان اینکه با رفع مشکلات این کارخانجات مشکل بیکاری جوانان و بالابردن افزایش تولید حل می‌شود، اظهار کرد: این کارخانجات کالاهایی که تولید می کنند در داخل ایران مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که امروز تعطیل هستند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید کارخانه‌هایی که در حال تعطیلی هستند را با تشکیل کارگروه علت تعطیلی آن را بررسی کنند، افزود: عوامل تعطیلی کارخانه‌ها باید شناسایی و در رفع مشکل آن تصمیمات قاطع گرفته شود تا سبب تعطیلی آن نگردد.

رضاپور با بیان اینکه همت آنچنانی در زمینه تعطیل نشدن کارخانجات در استان گیلان شاهد نبوده ایم، گفت: امید است در سال جدید مسئولان استان و به ویژه استاندار گیلان که یک نیروی جوان و تاثیرگذار است، به دور از حاشیه سازی ها دیدگاه‌ها را دنبال و مطرح کند و گیلانی ها هم از این نیروی ارزشی استفاده کنند.

استفاده از فکر، ایده و جوان گرایی استاندار گیلان

وی تصریح کرد: استاندار گیلان به عنوان مهمان و مدیر استان است و باید از فکر و ایده و جوان گرایی وی استفاده کنیم تا کشور و استان را به نقطه ای برسانیم که آبرومندانه شود و در همه بخش موفق ظاهر شویم.

این فعال سیاسی فرهنگی گیلان با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های بالایی در بخش تولید، معدن و گردشگری و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بهترین بخش خصوصی، کشاورزی است که اگر دولت طرفدار بخش خصوصی است ما نباید کشاورزان مستاصلی را مشاهده کنیم.

دکتر حسنی برای دفاع از حقوق کشاورزان سنگ تمام گذاشت

رضاپور اظهار کرد: برخی از نمایندگان برای دفاع از حقوق کشاورزان در صحنه خوب ظاهر شدند که دکتر حسنی در این راستا سنگ تمام گذاشت که برخی ها باید او را در این زمینه یاری می دادند.

وی افزود: کشاورزانی در این استان هستند که با دستان پینه بسته شان نمی توانند محصولات تولیدیشان را در بازار به مصرف برسانند و به قیمت بفروشند، کسانی که این قشر از جامعه را با مشکل مواجه ساخته اند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت با بیان اینکه تمام رزق و روزی کشاورزان در زمین های کشاورزی تعریف شده است که برخی از مسئولان آنها را با مشکل مواجه کرده اند، گفت: در بخش چای هم به همین منوال است در صورتی که این محصولات، استراتژیک و میراث و سرمایه های استان گیلان است که باید حفظ شود.

رضاپور با بیان اینکه باید کشاورزان را مورد تکریم قرار دهیم، تصریح کرد: توسعه امام راحل در اولین روزهای انقلاب این بود که بخش کشاورزی را پشتیبانی کنید و توسعه کشور در گرو محوریت قرار دادن کشاورزی است اما امروز متاسفانه نه اینکه کشاورزی محور نیست بلکه آخرین مسئله تصمیمات و برنامه های کشوری است.

وی با بیان اینکه جای جای استان گیلان برکت و نعمت است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید از ظرفیت جوانان تحصیلکرده استفاده کنند .

معادن لوشان می‌تواند کل ایران را از نظر اقتصادی پوشش دهد

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت با اشاره به اینکه معادن لوشان می‌تواند کل ایران را از نظر اقتصادی پوشش دهد، اظهار کرد: گردشگری در بخش های مختلف استان اعم از دریا، کوهستان، منابع و مراکز تاریخی سبب جذب گردشگر و توریست کند.

رضاپور با بیان اینکه با برنامه ریزی های درست و هدف مندی های بالا می توان اقتصاد کشور را رونق بخشید، افزود: هر چه محصولات استان را گسترش دهیم می توانیم آبرویی برای استان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

يار همراه چهارشنبه , ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹

سلام
واقعا زيبا و بدون جناح گرايي
با سياسي كاري نميتوان به سامان رسيد كاش واقعا به اين حرف ها عمل مي شد

گیلانی چهارشنبه , ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱

مطالب خوبی است ولی مرد عمل کجاست

گیلانی پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵

گیلان جای خدمت نیست متاسفانه . همه جا فقط دنگ زنی هستش و بزرگتر نداره تو گیلان . اونقدر نیروهای توانمند و فکرهای انقلابی و مومن گوشه و کنار گیلان وجود داره که فقط خون دل می خورند.

لاشكي چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰:۳۹

عشقي حاج حسين

رفتن به نوار ابزار