کد خبر : 53596
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

امام جمعه رشت:

برای یک رشتی زشت است که در شهرش سگ گردانی می‌کنند/ سوء استفاده دشمن از اخلاق بی آلایش و پاک مردم گیلان/ تصاویر نماز جمعه

برای یک رشتی زشت است که در شهرش سگ گردانی می‌کنند/ سوء استفاده دشمن از اخلاق بی آلایش و پاک مردم گیلان/ تصاویر نماز جمعه

نماینده ولی فقیه در گیلان به آثار منفی منکرات در جامعه اشاره کرد و گفت: از جوانان و هیئت های مذهبی می خواهم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام رضا(ع) درباره توکل فرمودند که حقیقت توکل این است انسان از کسی به غیر خدا نترسد.

وی به سالروز ولادت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) ۵۵ سال عمر کردند و آمدن این امام بزرگوار به ایران ثمرات بسیاری به همراه داشت.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران عاشق و دلداده امام رضا(ع) هستند، تصریح کرد: امام رضا(ع) در قلب ملت ایران جا دارد.

آیت الله فلاحتی به تقویت شیعه با آمدن امام رضا(ع) به ایران اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) با مناظره هایی که انجام دادند جایگاه رهبری دینی را به اثبات رساند.

وی با اشاره به بی تدبیری دولتمردان آمریکا در مهار ویروس کرونا، بیان کرد: بشارت می دهم فروپاشی آمریکا نزدیک است زیرا دولت ظالم آمریکا در موضوع کرونا نتوانست تدبیر کند و عقب مانده ترین کشور دنیا محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ظلم و جنایت دولت آمریکا نسبت به ملت خود اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا رتبه نخست بدهکاری را در دنیا دارد و به دلیل بر سر کار آمدن مدیران بی کفایت در یک قرن گذشته فروپاشی آمریکا نزدیک تر شده است.

آیت الله فلاحتی، مردم گیلان را در طول تاریخ فهیم، عاقل و بلندمنش دانست و خاطرنشان کرد: مردم گیلان از ویژگی فرهنگی اسلامی و بومی برخوردارند اما نجابت این مردم گاهی موقع بستری برای ورود فرهنگ های بیگانه شده است.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمن از اخلاق بی آلایش و پاک مردم گیلان، اظهار کرد: دشمن در تلاش است فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان را بگیرد.

امام جمعه رشت به گلایه مردم مسلمان نسبت به بعضی آاداب زشتی که وارد جامعه شده، اشاره کرد و افزود: سگ گردانی توسط برخی افراد تبدیل به فرهنگ شده و از مردم و خانواده های مسلمان می خواهیم برای مقابله با این معضل کمک کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سگ در اسلام جزو نجاسات است، تصریح کرد: مردم با کسانی که سگ گردانی می کنند با چهره عبوس برخورد کنند.
وی ادامه داد: کسی که سگ گردانی می کند غافل و نادان است، با احکام اسلام مقابله می کند، از منکرات محسوب می شود و آثار منفی دارد ضمن اینکه برای یک رشتی و گیلانی با فرهنگ زشت است که در شهرش سگ گردانی می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام آحاد جامعه است، بیان کرد: از جوانان و هیئت های مذهبی می خواهم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان کمک کنند.

آیت الله فلاحتی به موضوع حیا در سبک زندگی اسلامی و انسانی اشاره کرد و گفت: حیا آن قدر مهم است که در روایات آمده، کسی که حیا ندارد ایمان ندارد و این امر نشان دهنده نزدیک بودن حیا و ایمان با همدیگر است.

وی ادامه داد: نخستین بخش حیا این است انسان در برابر خدا شرم، حیا و عفت داشته باشد و در محضر پروردگار گناه نکند زیرا خدای متعال ناظر و حاضر بر اعمال است.

امام جمعه رشت، خودداری از گناه را نیازمند ممارست و تحمل سختی دانست و خاطرنشان کرد: گناه نکردن غیر ممکن نیست و اگر انسان خدا را همه جا حاضر ببیند گناه نمی کند و این راه باز است و بر احدی از انسان ها بسته نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هموطن دوشنبه , 6 مرداد 1399 - 22:04

چرا اینقدر با سگ مخالفت می‌کنند؟ با زبان تند و تیز نمیتوان امر به معروف و نهی از منکر کرد. همه حیوانات از موجودات خداوند مهربان هستند و علت نجاست این حیوان را برای مردم ایران مشخص کنید

رفتن به نوار ابزار