کد خبر : 22227
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۹:۰۶

برجام به دنیا ثابت کرد که ایران دنبال بمب هسته‌ای نیست

برجام به دنیا ثابت کرد که ایران دنبال بمب هسته‌ای نیست

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برجام به دنیا ثابت کرد که ایران دنبال بمب هسته‌ای نیست، گفت: افزایش فروش نفت و میعانان نفتی و همچنین معرفی ایران به‌عنوان کشوری صلح‌جو و دروغ‌گویی آمریکا از دستاوردهای مثبت برجام بود.

به گزارش گیلانستان،حسن خسته بند به تشریح دستاوردهای برجام در دومین سالروز توافقش پرداخت و اظهار کرد: آنچه درگذشته تحت عنوان اینکه آب خوردن ما بستگی به برجام دارد درست نبود و عملاً دیدیم که چنین اتفاقی رقم نخورده است.

وی برجام را امتحانی برای کسانی که به آمریکا خوش‌بین بودند نام برد و افزود: برخی‌ها در داخل کشور سخنگوی تبلیغاتی آمریکا بودند که برخی از آن‌ها عمداً اقدام به طرفداری از برجام می‌کردند و دستشان برای مردم رو شد و کسانی که سهواً طرفداری از آمریکا می‌کردند، دریافتند که ذات آمریکا ذات دروغ‌گویی و کشتار است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آنچه در برجام به‌دست‌آمده برابر با آنچه ازدست‌داده‌ایم، نیست، گفت: در برجام تردد کشتی‌های تجاری و فروش نفت و میعانان آن افزایش یافت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه درآمد ما از نفت پس از برجام دو برابر افزایش‌یافته خاطرنشان کرد: پس از اجرای برجام صادرات نفت ایران به دو برابر رسید و فضای ایران را به‌گونه‌ای معرفی کرد که ایران اهل دوستی، صلح و امنیت جهانی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برجام به دنیا ثابت کرد که دنبال بمب هسته‌ای نیست، تصریح کرد: دست آمریکا برای ملت‌ها پس از اجرای برجام روشن و راست‌گویی، عملکرد صادقانه ایران و متعهد شدن آن در برابر عهدها نیز بر همگان آشکار شد.

خسته بند بابیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد برجام روشن شدن ماهیت آمریکا یعنی دروغ‌گویی و نقض در عهدها هست، افزود: قول و وعده‌هایی که دولت آمریکا به جامعه جهانی داد در پس از برجام بر همه مشخص شد که هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نیست.

وی با اشاره به خنثی‌سازی ایران هراسی و ایران ستیزی ایجادشده از سوی آمریکا علیه ایران در جامعه جهانی، گفت: شناخته شدن ایران در مجامع بین‌المللی و جهانی به‌عنوان کشوری صلح‌دوست یکی دیگر از دستاوردهای برجام بوده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به ضعف‌های اقتصادی برجام گفت: قرار بود پس از برجام تکنولوژی‌های نوین و سرمایه‌گذاری‌های خارجی وارد کشور شوند اما این خواسته ایران تنها در حد امضای تفاهم‌نامه بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بانک‌ها و تبادلات مالی ایران با سایر کشورها افزود: طبق برجام باید بانک‌های بزرگ دنیا با ایران همکاری می‌کردند اما فشارهای آمریکا باعث شده علاوه بر شرکت‌های معتبر، در بانک‌ها نیز ترس ایجاد شود و مانع از ادامه همکاری با ایران درزمینهٔ های مالی و پولی شوند.

خسته بند با انتقاد از همکاری کشورهای اروپایی عضو در برجام گفت: کشورهای اروپایی نیز در اجرای برجام تنها در حد حرف با ایران همراه بوده‌اند و در اجرا آنچه آمریکا خواسته عمل کردند و از تسهیل روابط مالی، تجاری و اقتصادی با ایران خبری از آن‌ها نبود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار