کد خبر : 886
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

برجام نباید موجب نفوذ آمریکا در ایران شود

برجام نباید موجب نفوذ آمریکا در ایران شود

امام جمعه اسالم با بیان اینکه آمریکا برای اینکه تکه‌های پازل سیاست نفوذ در ایران را کامل کند، گفت: نباید اجازه دهیم برجام وسیله‌ای برای نفوذ آمریکا در کشور شود.

به گزارش “در گیلان” ، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم مبنی بر تلاش دشمن برای بی‌تفاوت کردن جوانان، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان از بین ببرد و در داخل نیز عده‌ای مدام جوانان حزب‌اللهی و انقلابی را با تعابیری نظیر افراطی می‌کوبند که این کار بسیار غلط است.

وی با بیان اینکه برخی از اداره‌ها از وجود جوان‌های ارزشی، مومن و انقلابی خالی شده‌است، افزود: زمانی که انسان وارد اداره‌ای می‌شود پس از 36 سال از انقلاب ،چهره‌هایی را می‌بینید که تداعی‌گر رژیم گذشته است.

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: در برخی اداره‌ها به قدری با مسایل اسلامی و معارف الهی بیگانه هستند که انسان متحیر می‌شود و کسانی که در عمر خود نماز جمعه را تجربه نکرده‌اند و دعای ندبه نخوانده‌اند امروز در راس امور قرار گرفته‌اند و جوانان تحصیلکرده بیکار هستند.

وی به راهبرد نفوذ ایران اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد است از طریق برجام، علاوه بر حوزه هسته‌ای در دیگر ارکان داخلی ایران نیز نفوذ کند و عده‌ای نیز در داخل هم‌صدا با غربی‌ها زمینه را برای آنها فراهم می‌کنند و فرش‌های قرمز را برای تحریم کننده‌های بی‌منطق و بی‌انصاف پهن می‌کنند.

جدایی با بیان اینکه باید طبق فرمایش حضرت آقا ابتدا دست دشمن را بخوانیم و بعد براساس آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: ایجاد اختلاف و نفوذ راهبرد دشمن در کشور است.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه می‌خواهد آبروی از دست رفته خود را بازگرداند، خاطرنشان کرد: آنها توافق هسته‌ای را بهانه‌ای برای این موضوع قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: مذاکرات تنها درباره موضوع هسته‌ای بود و در دیگر مسایل با آمریکا مذاکره نخواهیم‌کرد و آنها علاوه بر نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مسایل امنیتی نیز می‌خواهند نفوذ کنند.

جدایی گفت: آمریکایی‌ها زمانی که از براندازی نظام و راه حمله نظامی ناامید شدند امروز براندازی نرم را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند در روند تصمیم‌سازی ما تأثیر بگذارند و از ایران یک شیر بی‌یال و دم بسازند و از طریق ایجاد نارضایتی به وسیله تحریم‌های اقتصادی بین ملت و نظام گسست ایجاد کنند.

به گفته وی تجربه تاریخی نشان داده که حضور جاسوس‌های دیپلمات‌نمای آمریکایی در هر کشوری خطرات امنیتی زیادی را به آن کشور متحمل می‌شود.

امام جمعه اسالم گفت: آمریکا برای اینکه تکه‌های پازل سیاست نفوذ در ایران را کامل کند از به قدرت رسیدن جریان‌های واداده غرب‌گرا حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا هنوز حسن نیت خود را اثبات نکرده‌است، خاطرنشان کرد: آمریکا هنوز دست از دشمنی و توطئه علیه نظام و انقلاب برنداشته و برای نفوذ در سیاست داخلی ایران تلاش می‌کند افراد جامعه را به دسته‌های مختلف تقسیم کند.

جدایی با اشاره به اینکه مخالفان رابطه با آمریکا را تندرو و افراطی خطاب می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا برای نفوذ فرهنگی با طرز تفکر ما کار می‌کند و در تلاش است تا مختصات تفکری ما را تغییر دهد و می‌گوید شما باید از الگوی لیبرال دموکراسی ما پیروی کنید.

وی آوردن مظاهر ارزش‌ها و فرهنگ غربی به جامعه را تلاش فرهنگی آمریکا علیه ایران عنوان کرد و افزود: مک دونالد اگر چه در ظاهر یک فست‌فود ساده به نظر می‌رسد اما نماد زندگی آمریکایی است.

امام جمعه اسالم اضافه کرد: هنگامی که مک دونالد به ایران بیاد ارزش‌های آمریکایی را نیز با خود می‌آورد و آنها می‌خواهند با ترویج مظاهر تمدن غربی در کشور به تدریج ارزش‌های اسلامی را به حاشیه ببرند و بگویند مردم ایران دیگر خسته شده‌اند.

وی نفوذ اقتصادی را سیاست دیگر آمریکا ذکر کرد و یادآور شد: می‌خواهند اقتصاد کشورمان را به بهانه آوردن سرمایه‌گذاری خارجی و برطرف شدن مشکلات به دست غربی‌ها بسپارند و تولیدات داخلی را تعطیل کنند.

جدایی افزود: در تعامل با شرکت‌های اقتصادی خارجی اگر دقت نشود، شریان اقتصادی کشور از دستمان بیرون می‌رود و اهرم فشاری در دست آمریکایی‌ها خواهدبود بنابراین نباید اجازه دهیم برجام وسیله‌ای برای نفوذ آمریکا در کشور شود.

وی اتهام تروریسم به ایران را اقدام نابخردانه دشمنان دانست و گفت: آنها خودشان حامی تروریسم هستند و تروریسم‌های تاریخ و منافقان را از لیست تروریست‌ها حذف کرده و حمایت گسترده‌ای از آنها می‌کنند اما باز با کمال گستاخی و نامردی ایران را متهم به تروریسم می‌کنند.

امام جمعه اسالم به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اشاره کرد و یادآور شد: نخست‌وزیر انگلیس در هنگام بازگشایی سفارت گستاخانه گفت «باید با احتیاط با ایران برخورد کرد زیرا این کشور هنوز حامی تروریست‌ها است»، و این اظهارات فرزندان آینده دولت مکار انگلیس را در تاریخ شرمسار خواهد کرد.

به گفته وی روحانیت اصیل با الگو‌برداری از نهضت امام حسین (ع) همیشه در صف نخست مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت بوده است.

جدایی با تصریح بر اینکه امروز برخی‌ها در تلاش هستند جایگاه روحانیت را در نظام تضعیف کنند، خاطرنشان کرد: امروز برخی‌ها تحمل حضور روحانیت را در محافل مختلف ندارند و این‌ها اگر با الفبای تاریخ معاصر آشنا و صادق بودند متوجه می‌شدند و قبول می‌کردند که نظام و انقلاب و اسلام وامدار تلاش‌ها و تحمل شکنجه‌ها و آزارها و مجاهدات و مبارزات روحانیت آگاه و با بصیر بوده‌است./فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار