کد خبر : 78424
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401- 08: 19

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی گیلان:

برخورد با بدحجابی فقط وظیفه پلیس نیست/ ستاد امر به معروف و سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی دارند

برخورد با بدحجابی فقط وظیفه پلیس نیست/ ستاد امر به معروف و سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی دارند

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: برخورد با بدحجابی فقط وظیفه پلیس نیست بلکه دستگاه‌های فرهنگی نیز وظیفه دارند نقش خود را در این حوزه ایفا کنند و کوتاهی نکنند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حسین محمدپور در نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه در برنامه‌های هفته انتظامی اظهار داشت: امنیت امروزِ کشورمان که در منطقه و دنیا زبان‌زد است در واقع حاصل زحمات مجموعه انتظامی و نیروهای مسلح است.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین و نقش موثر اصحاب رسانه در تبیین موفقیت‌های مجموعه انتظامی تصریح کرد: زحمات اصحاب رسانه که در عرصه‌های مختلف به کمک پلیس می‌شتابند قابل تقدیر است.

محمدپور از عضویت و همکاری ۳۵۲ شهروند گیلانی در قرارگاه فضای مجازی پلیس در گیلان خبر داد و بیان کرد: هفته انتظامی فرصتی مغتنم برای تشریح و نمایش اقدامات پلیس به‌صورت گسترده است در این راستا دفاع از اقدامات مثبت پلیس مورد انتظار است.

وی با اشاره به سوءاستفاده دشمن از مطالبات به‌حق مردم خاطرنشان کرد: دشمن در بسیاری از موارد اقدام به بزرگنمایی می‌کند و با انتشار فیلم‌‌های سال‌های گذشته درصدد بزرگنمایی و ایجاد آشوب در جامعه است در حالی‌که اتفاقی نیفتاده بود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی گیلان در پاسخ به سوال گیلانستان اقدامات پلیس پیرامون برخورد با ناهنجاری‌ها و بدحجابی را مورد اشاره قرار داد و افزود: برخورد با بدحجابی فقط وظیفه پلیس نیست بلکه سایر دستگاه‌های فرهنگی همانند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و متولیان مذهبی نیز وظیفه دارند هرکدام نقش خود را در این حوزه ایفا کرده و کوتاهی نکنند.

محمدپور با بیان اینکه پلیس مدافع حقوق عامه مردم بوده و همچنان در کنار مردم است ابراز داشت: روزانه ۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ استان برقرار می‌شود و حجم ماموریت‌ها بسیار زیاد است به‌همین دلیل تعداد نیروها باید برای پوشش موضوعات کفایت کند البته ما در بحث تکریم ارباب رجوع لحظه‌ای کوتاه نمی‌آییم.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهداف اجرای برنامه‌های هفته انتظامی اظهار داشت: تقویت جنبه‌های همدلی پلیس و اقشار مختلف، ارتقاء احساس امنیت در جامعه، نمایش اقتدار و توانمندی یگان‌های انتظامی در جهت امنیت و آموزش شهروندان با هدف پیشگیری از جرائم جزو اهداف پیش‌بینی شده است.

سرهنگ مجید رسول‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن در فضای مجازی و لزوم مقابله با توطئه دشمن افزود: با توجه‌ به میزان تمایلات به فضای مجازی، مجموعه انتظامی نیز بر پایگاه‌ها و فضای مجازی تمرکز دارد و با پیش‌بینی برنامه‌هایی نظیر آموزش، انتشار پیام‌ها و هشدارهای پلیس، تهیه موشن‌گرافی، پوستر، محتوای آموزشی و انتشار آن در پایگاه‌ها و کانال‌ها در جهت آگاه‌سازی عمومی تلاش می‌‌شود.

وی قرارگاه فضای مجازی پلیس را یکی از ابزارهای پلیس برای انتشار محتوا عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۳۵۲  نفر از شهروندان گیلانی در این قرارگاه عضویت دارند و در بحث عملیات روانی علیه اراذل اوباش و انتشار پیام و افکار پلیس همکاری می‌کنند.

معاون منابع انسانی انتظامی فرماندهی استان گیلان نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: اصحاب رسانه در شرایط جنگ نابرابر رسانه‌ای در برابر دشمن ایستاده‌اند و از نظام و ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند که جای تقدیر دارد.

سرهنگ عبدالله شجاعی با اشاره به مباحث مربوط به جذب و استخدام جوانان استان در مجموعه انتظامی ابراز داشت: سالانه سهمیه خوبی برای جذب جوانان استان در نظرگرفته می‌شود ما نیز تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در بُعد پلیس افتخاری، گزینش و همچنین معرفی شهدا و ترویج فرهنگ شهادت به همکاری اصحاب رسانه نیاز داریم تصریح کرد: امنیت و آرامش جامعه را مدیون جانفشانی شهدا و رزمندگانی هستیم که در این عرصه کوشش کردند و لازم است که در حوزه معرفی شهید و فرهنگ شهادت تلاش شود.

رییس پلیس راهور استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به حجم ترافیک استان اظهار داشت: بین یک میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون خوردو در سطح استان همواره در حال تردد هستند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار موتورسیکلت نیز در بخش‌ها و شهرهای استان تردد می‌کنند.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به روند کاهشی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری در سطح استان ابراز داشت: در حوزه ترافیک، ضرورت به‌روزرسانی چراغ‌های راهنمایی شهر رشت و رفع مشکلات پارکینگ‌‌ برای شهروندان مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه هیچ استعلامی از پلیس برای احداث ساختمان‌های پزشکی گرفته نمی‌شود که مشکل پارکینگ دارند گفت: یکی از اعضای شورای شهر که به پلیس به‌خاطر چراغ‌های راهنمایی هشدار می‌دهد اما وقتی تخلفات خودش در حوزه رانندگی بررسی می‌شود می‌بینیم تخلفات حادثه‌ساز داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار