کد خبر : 63487
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399- 52: 11

معاون سازمان صمت گیلان:

برخورد شدید قضایی در انتظار فروشندگان خارج از شبکه مرغ در گیلان است

برخورد شدید قضایی در انتظار فروشندگان خارج از شبکه مرغ در گیلان است

معاون سازمان صمت گیلان گفت: فروش خارج از شبکه مرغ در گیلان به منزله اخلال در نظام اقتصادی بوده و پرونده‌های آن به دادسرا ارجاع می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مهدی نقدی اظهار داشت: بازرسی بازار گیلان اکنون در حال اجرا بوده و طرح تشدید بازرسی بازار شب عید از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: رصد حوزه میوه‌جات، مواد لبنی، آجیل، خشکبار، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش و ترمینال‌ها در اولویت طرح تشدید بازرسی نوروزی قرار دارد.

نقدی با بیان اینکه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا هرساله در آستانه بازگشایی مدارس و ایام عید برگزار می‌شد و افراد می‌توانستند کالاها را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند ابراز داشت: امسال به‌دلیل شیوع کرونا نمایشگاه‌های بهاره تشکیل نمی‌شود.

وی بیان کرد: امسال به جای برگزاری نمایشگاه، فروش فوق‌العاده در قالب جشنواره« هر واحد صنفی یک نمایشگاه» انجام می‌شود در این امر اجباری وجود ندارد و طبق اختیار واحد صنفی انجام می‌شود؛ واحدهای صنفی با کاهش سود می‌توانند فروش بیشتری داشته باشند.

نقدی گفت: از روز پنجشنبه مورخ ۷ اسفندماه توزیع مرغ در بازار گیلان افزایش یافت و در ۱۰ اسفند به ۳۲۰ تن رسید با تداوم این روند در روزهای آینده نوسانات مرغ در بازار مرتفع می‌شود ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۷۹ تن گوشت منجمد نیز با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: قیمت مصوب مرغ در استان گیلان ۲۰ و ۴۰۰ تومان بوده و واحدها حق فروش مرغ آزاد را ندارد و در صورت گزارش برخورد صورت می‌گیرد.

نقدی با بیان اینکه تحمیل کالا به مشتری همراه با خرید روغن جرم بوده و برای واحدهای صنفی که اقدام به فروش اجباری می‌کنند پرونده تشکیل می‌شود عنوان داشت: در صورت گزارش این نوع تخلف بازرسان به صورت نامحسوس مورد را بررسی کرده و روند تشکیل پرونده در تعزیرات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های پخش نیز اقدام به فروش اجباری کالا می‌کنند که گزارش آن نیز منعکس شده و شرکت‌های متخلف جریمه‌ شده‌اند افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صمت و سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان تصریح کرد: چنانچه واحدهای صنفی اقدام به گران فروشی مرغ و یا عرضه خارج از شبکه آن کرده و مرغ را به دست مردم نرسانند با آن‌ها برخورد شده و پرونده‌ آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: به روسای ادارات صمت در همه شهرستان‌ها اعلام کردیم اگر از این پس ۳ گروه زنجیره‌های تولید، کشتارگران و مرغداران یا تولیدکنندگان مرغ بنا بر تعهدشان مرغ استان را تأمین نکرده و فروش خارج از شبکه داشته باشند این اقدام به منزله اخلال در نظام اقتصادی بوده و پرونده آن‌ها مستقیماً به دادسرا ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار