کد خبر : 51512
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان:

برخورد قاطع با شکارچیان متخلف در گیلان؛ ۱۱۵ هزار مترمربع از اراضی استان رفع تصرف شد

برخورد قاطع با شکارچیان متخلف در گیلان؛ ۱۱۵ هزار مترمربع از اراضی استان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از برخورد قاطع با تخلفات زیست‌محیطی خبر داد و گفت: ۱۱۵ هزار متر مربع از اراضی استان گیلان رفع تصرف شد.

به گزارش گیلانستان ساسان اکبری‌پور، از تأکید مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان جهت پیشگیری از تخلفات زیست‌محیطی و برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان در سطح مناطق تحت مدیریت سخن گفت و اظهار داشت: در راستای تحقق این موضوع برخورد قاطع با متخلفان شکار در گیلان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان کشف و ضبط 36 قبضه سلاح شکاری از انواع گلوله‌زنی، پنج تیر، دولول و تک‌لول و جمع‌آوری بیش از 3 هزار مورد ادوات مربوط به متخلفان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: رفع تصرف آنی بیش از 115 هزار مترمربع معادل 11 هکتار از اراضی استان در دو ماه گذشته توسط پرسنل این یگان به انجام رسید.

اکبری‌پور با بیان اینکه پرسنل یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست گیلان از فروردین امسال تا پایان اردیبهشت نسبت به انجام گشت‌زنی‌های منظم و حضور مستمر در مناطق تحت مدیریت اقدام کردند تصریح کرد: در این مدت گزارشات مردمی در مورد تخلفات زیست‌محیطی که به این یگان ارسال شد مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از ابتدای امسال تاکنون موفق به افزایش عملکرد در تمامی شاخص‌های مربوط به حفاظت از مناطق تحت مدیریت شده است گفت: تاکنون بیش از 200 نفر متخلف با تشکیل پرونده‌های قضایی به همراه مدارک و مستندات مربوطه به دستگاه قضایی گیلان جهت برخورد قانونی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از تعامل بسیار مناسب و مطلوب پرسنل نیروی انتظامی استان گیلان در جهت همکاری با محیط‌بانان استان در ماه‌های اخیر قدردانی کرد و اظهار داشت: گیلان به جهت داشتن طبیعت منحصربه فرد سالانه میزبان گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر است که به تالاب‌ها و آبگیرهای این استان سفر می‌کنند.

اکبری‌پور با اشاره به نقش مؤثر و تعیین‌کننده آحاد مردم جامعه و گروه‌های طبیعت دوست برای حفظ و صیانت از داشته‌های طبیعی و بکر مناطق مختلف استان گیلان خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با توجه به رسالت خطیری که در این راه بر عهده دارد با تمام توان خود در جهت نگهداری از این داشته‌های ارزشمند تلاش می‌کند.

وی ایثار محیط‌بانان شاهد و جانباز را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌­بانان، از فداکارترین اقشار جامعه هستند و گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها محسوب می‌شود شجاعانه در مقابل متجاوزان به طبیعت ایستادگی می­‌کنند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، زنجیره‌ای مستقیم و سازمان‌یافته بین متولیان امر حفاظت از محیط زیست و آحاد مردم شکل گرفته است تصریح کرد: ایجاد احساس مسئولیت در جامعه برای حفظ طبیعت و جلوگیری از وارد آمدن خسارت و آسیب به محیط زیست باید از پایه‌ و از سنین کودکی آغاز شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار