کد خبر : 89116
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

دادستان رودسر خبر داد؛

برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز در رودسر

برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز در رودسر

دادستان رودسر از برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمد جنت رستمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: دستگاه قضا با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان برخورد قاطع خواهد داشت.

 

وی هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تجاوز به حریم دریا، برداشت غیرمجاز مصالح در خارج از محدوده شهرها روستاها بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه را ممنوع و غیر قانونی عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده با این پدیده برخورد قانونی صورت گرفته و بنای احداث شده نیز تخریب می‌شود.

 

دادستان رودسر با بیان اینکه برنامه‌های صیانتی از حقوق بیت‌المال و حقوق عامه اولویت دستگاه قضائی است، گفت: ساخت و سازهای غیرمجازی که امروز مشاهده می‌شود، عمدتاً در بستر رودخانه‌ها و یا اراضی زراعی و باغ‌ها است که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده شده و یا بعضاً در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: اراضی ملی، منابع طبیعی، اراضی زراعی و بستر رودخانه‌ها متعلق به عموم مردم است و میراث بشریت محسوب می‌شود.

 

جنت رستمی اضافه کرد: قانون‌گذار وظایف دستگاه‌ها و نهادهای متولی در جهت حفظ و صیانت از اراضی ملی، طبیعی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات را مشخص کرده است و اگر تعرضی به عرصه‌های ملی و طبیعی صورت گیرد اداره منابع طبیعی می‌تواند بدون مجوز و یا با دستور قضائی ورود و در صورت لزوم رفع تصرف و قلع و قمع را انجام دهد.

 

وی توجه به محیط زیست خصوصاً در ایام نوروز را ضروری دانست و افزود: شهرداری‌ها و دهیاران از انباشت زباله در مکان‌های عمومی، بویژه در ایام نوروز جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار