کد خبر : 27090
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397- 41: 17

برخورد قاطع و جدی تعزیرات حکومتی با احتکار کنندگان و گران‌فروشان کالا در گیلان

برخورد قاطع و جدی تعزیرات حکومتی با احتکار کنندگان و گران‌فروشان کالا در گیلان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان بر برخورد قاطع و جدی تعزیرات حکومتی با احتکار کنندگان و گران‌فروشان کالا در گیلان در شرایط ویژه اقتصادی کنونی تأکید کرد.

به گزارش گیلانستان رضا قشلاقی از تشکیل نشست فوق‌العاده با پنج اتحادیه پر معامله گیلان با حضور اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اظهار کرد: به اتحادیه‌ها و اصناف گیلان تاکید شده که از هر نوع احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی خودداری کنند.

وی با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در بازار گیلان افزود: به واحدهای بازرسی اتحادیه‌ها و اصناف در کنار سایر بخش‌های بازرسی فعال در استان تاکید شده که بر تعداد بازرسی‌های خود در سطح بازار ادامه دهند و تخلفات احتمالی را به تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان بازار گیلان را آرام و بدون تخلفات محرز و قابل‌توجه دانست و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر احتکار، گران‌فروشی و یا عدم فروش کالا از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به ما تعزیرات اعلام‌نشده است.

قشلاقی با بیان اینکه سیاست‌های اجرایی و عملیاتی به‌گونه‌ای تدوین‌شده که جلوی جو روانی را بگیرد خاطرنشان کرد: تاکید شده که خود اصناف و اتحادیه‌ها با مدیریت صحیح، به‌جا و به‌موقع جلوی التهابات و تخلفات احتمالی را بگیرند و برخورد تعزیرات را گام نهایی مقابله با تخلفات بدانند.

وی تخلفات در شرایط کنونی را مستلزم برخورد جدی نهادهای بازرسی و حکومتی دانست و افزود: کسانی که در شرایط پیش‌آمده فعلی به نیت احتکار سوءاستفاده، در عرضه کالا به بازار خودداری و یا گران‌فروشی کنند قطعاً برخورد جدی تعزیرات را به دنبال خواهند داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز در بازار تأثیر داشته اما نباید بستری برای تخلفات صنفی شود تصریح کرد: بازار گیلان تحت تأثیر نوسانات ارزی قرارگرفته اما نباید برخی‌ها در این شرایط پیش‌آمده با احتکار، گران‌فروشی و یا عدم ارائه کالای موردنیاز مردم به جامعه بازار را با التهاب روبرو کنند.

قشلاقی با بیان اینکه عمده نیاز بازار گیلان به کالاهای لوازم‌آرایشی، لوازم‌خانگی و گوشی موبایل در خارج تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: برخی از کالاها در کشور با ارز دولتی وارد می‌شوند و به خورده فروشان به‌صورت آزاد فروخته می‌شود که نیازمند نظارت بیشتری هست؛ هرچند در گیلان چنین عرضه‌ای تاکنون گزارشی حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه تنها گزارش تخلف یک شرکت واردات گوشی تلفن همراه در ماه گذشته به این اداره کل اعلام‌شده گفت: پس از اعلام تخلف از تهران برای واردات گوشی تلفن همراه توسط یک شرکت وارداتی با ارز دولتی، این موضوع تحت بررسی و کاوش قرار گرفت اما با بررسی‌های صورت گرفته مشاهده شد شرکتی با آن آدرس و با آن ماهیت حدود شش ماهی هست که وجود خارجی نداشته و فعالیتی ندارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار