کد خبر : 16184
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

برخی از مسئولین هنوز جنگ نرم را باور نکرده‌اند/ اگر جنگ نرم را بپذیریم در مقابل دشمن بسیج می‌شویم

برخی از مسئولین هنوز جنگ نرم را باور نکرده‌اند/ اگر جنگ نرم را بپذیریم در مقابل دشمن بسیج می‌شویم

معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور بابیان اینکه بیشترین حجم فرمایشات رهبری در خصوص اثبات وجود جنگ نرم است گفت: برخی از مسئولین هنوز هم جنگ نرم در عرصه فرهنگی را باور نکرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، سردار علیرضا افشار پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از مستند «بی‌نشان»  روایتی از زندگی شهید جاویدالاثر محمدرضا یعقوبی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به دلیل وجود اختلالاتی که مشاهده کردند فرمان آتش به اختیار را صادر کردند درحالی‌که این واژه بیشتر برای عرصه نظامی است ولی اختلالات فرهنگی باعث شد تا این فرمان در عرصه فرهنگی نیز به کار رود.

وی بابیان اینکه آتش به اختیار یعنی افراد در هرکجا که هستند در مواجهه با دشمن دست‌به‌کار و مقابله کنند، گفت: در جنگ نرم باید دشمن  و هدف دشمن را شناخت چون ممکن است دشمن در قالب دوست به ما نزدیک شود.

معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور زیرساخت همه عرصه‌ها را فرهنگ دانست و افزود: الگوسازی و الگوگیری کار هنرمندانه‌ای است که می‌تواند اثرات بهتر و بیشتری نسبت به سایر عرصه‌ها داشته باشد.

افشار گفت: برخی از مسئولین هنوز هم جنگ نرم در عرصه فرهنگی را باور نکرده‌اند و عده‌ای نیز حتی به نزدیکان و خانواده خود نسبت به هجو دشمن واکنش نشان نمی‌دهند.

وی بابیان اینکه بیشترین حجم فرمایشات رهبری در خصوص اثبات وجود جنگ نرم است، افزود: اگر شرایط جنگی را بپذیریم اولین اتفاق این است که در مقابل دشمن بسیج می‌شویم و شرایط امروز کشور در عرصه فرهنگی، جنگ نرم است و در زمان جنگ همه باید در یک سنگر و کنار هم علیه دشمن ایستادگی کنیم.

معاون فرهنگی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اذعان به اینکه در جنگ فرهنگی مشکل ما این است که ممکن است به جای دشمن به دوست بزنیم گفت: آتش به اختیار کار فرهنگی تمیز و قانونی برای دفاع از اسلام و نظام است.

افشار با تأکید براینکه همه آحاد را در مسائل و مشکلات کشور مسئول هستند بیان کرد: دشمن از طریق ماهواره، عرصه‌های سینمایی، فضای مجازی در حال القا تفکرات خود به نسل جدید کشور است و هرروز نیز به آتش خود اضافه می‌کند.

وی بابیان اینکه وقتی بین فرماندهی و مدیران میانی و عمل‌کننده اختلال وجود دارد فرمان را مدیران میانی تحلیل و برنامه‌ریزی نمی‌کنند گفت:  این مدیران ممکن است برعکس عمل کنند، آب به آسیاب دشمن بریزند و طوری فکر کنند و تصمیم بگیرند که به نفع دشمن باشد و در این شرایط است که رهبر انقلاب فرمان آتش به اختیار داده‌اند.

افشار بابیان اینکه زندگی شهدا پر از رمز و راز است، تصریح کرد: شهید فهمیده الگوی دانش آموزان کشور است که با ساخت اثرات هنری می‌تواند در تقویت روحیه رشادت و انقلابی دانش آموزان تأثیرگذار باشد ولی در این زمینه کم‌کاری‌هایی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی وکیل حزب الهی و انقلابی است اظهار کرد: شهید یعقوبی پرونده‌های دارای شبهه را نمی‌پذیرفت و با توجه به ویژگی‌های اخلاقی و انقلابی که داشت می‌تواند الگوی مناسبی برای وکلای کشور باشد.

به گزارش فارس، مستند «بی‌نشان» روایتگر زندگی شهید جاویدالاثر مدافع حرم محمدرضا یعقوبی است که به کارگردانی علیرضا جوقه دوست و تهیه‌کنندگی مهدی احتشامی و علیرضا جوقه دوست تولید شده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار