کد خبر : 5957
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395- 35: 16

برخی را به‌زور می‌خواهند آیت‌الله و حجت‌الاسلام درست کنند!

برخی را به‌زور می‌خواهند آیت‌الله و حجت‌الاسلام درست کنند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی را به‌زور می‌خواهند آیت‌الله و حجت‌الاسلام والمسلمین درست کنند و این القاب را به افراد می‌دهند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مداحان شهر رشت با اشاره به اینکه دینداری مردم به برکت بیان احکام در مجلس عزاداری امام حسین (ع) است اظهار کرد: شعرهایی که جهت‌دار و هدفمند است و می‌تواند تغییر ماهوی در وجود انسان ایجاد کند در فرد، خانواده، محیط و جامعه تاثیرگذار است.

وی به تاثیرگذاری عزاداری امام حسین (ع) در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: در بعضی از کشورهای اروپایی ۳۰ هزار نفر در راهپیمایی روز عاشورا شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه مجلس عزاداری امام حسین (ع) در کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، اتریش، سوئد و دانمارک برگزار می‌شود، تصریح کرد: امر مذکور نشان می‌دهد اتفاق بزرگی در دنیای غرب افتاده است.

رمضانی در ادامه به موضوع غدیر اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرمودند؛ غدیر عید محرومان و مستضعفان است و اگر آموزه غدیر در تمام مناطق حاکم باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ میلیون نفر فقیر در جهان، بیان کرد: غدیر درس حضور تمام افراد در سرنوشت خود را می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ غدیر کربلای عوام و کربلا غدیر خواص است و معنای آن این است که در غدیر تمام مردم بیعت کرده و بعد بی‌وفایی کردند اما در کربلا با توجه به اینکه امام حسین (ع) بعیت خود را برداشته بود تا آخر در رکاب امام (ع) ماندند و به شهادت رسیدند.

رمضانی بر استفاده از ظرفیت مبلغان و مداحان در مسائل دینی تأکید کرد و یادآور شد: برخی تلاش می‌کنند مبلغان و مداحان را تخریب کنند.

وی با بیان اینکه تخریب غیر از اصلاح است، اظهار کرد: ادعای بدون اشکال بودن مداحی‌ها را نداریم اما به طور قطع غرب می‌خواهد عاشورا را به لحاظ محتوایی منحرف کند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به تلاش دنیای غرب در انحراف حس مسؤولیت‌پذیری در قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: یکسری امور دیگر را می‌خواهند جایگزین حس تکلیف‌مداری در قیام کربلا کنند.

رمضانی با اشاره به تلاش دشمن در جایگزینی احساس‌گرایی به عنوان هدف قالب و اصلی در هیأت‌های عزاداری امام حسین (ع)، تصریح کرد: با تخریب هیأت‌های عزاداری به‌شدت مخالف هستیم.

وی، هیأت‌های عزاداری را قدرت بزرگ معنوی در راستای برقراری رابطه با مردم عنوان کرد و افزود: مداحان ابتدا باید خودساخته شوند تا بتوانند تبلیغ و محتوا را در دل و جان مخاطب برسانند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تنها آموختن سبک مداحی کافی نیست، بیان کرد: مداحان انتقال‌دهندگان بزرگ مفاهیم دینی محسوب می‌شوند و وظیفه بزرگی به عهده این قشر از جامعه است.

رمضانی، ساماندهی مداحان در جلوگیری از آسیب‌ها را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: معنویت نیاز اولیه تمام نسل بشر است و محتاج این ظرفیت هستیم.

وی با بیان اینکه در مداحی باید اصلاح و بازنگری داشته باشیم، اظهار کرد: تخریب مداحان نقشه دشمن است زیرا مداحان طلایه‌دار حرکت معنوی در کشور هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بر احیای فرهنگ و محتوای عاشورا تأکید کرد و یادآور شد: مداحان باید مسیر مذکور را در مجالس عزاداری طی کنند.

*می‌خواهند برخی را به‌زور حجت‌الاسلام کنند

رمضانی با اشاره به اینکه برخی از مواقع می‌خواهند به‌زور سهمیه‌ای به دیگران بدهند، تصریح کرد: برخی را به‌زور می‌خواهند آیت‌الله و حجت‌الاسلام والمسلمین درست کنند و این القاب را به افراد می‌دهند.

وی به وضعیت مذکور در حوزه مداحی اشاره کرد و افزود: مداحان باید در اوج معنویت باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دستگاه حسینی (ع) باید سالم بماند، بیان کرد: دستگاه حسینی (ع) مسؤولیت بزرگی محسوب می‌شود و به عهده مداحان گذاشته شده است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار