کد خبر : 5804
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1395- 01: 20

برخی مدیران گیلان به رانتخواری و پارتی بازی مشغول بوده و به بیت المال چنگ می زنند!

برخی مدیران گیلان به رانتخواری و پارتی بازی مشغول بوده و به بیت المال چنگ می زنند!

مدیرکل سابق فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان گفت: شاهد هستیم عده ای بر منصب مسئولیت تکیه زده و درحال رانتخواری و پارتی بازی هستند و عدالت را زیر پا گذاشته اند.

عزیز پورعزیزی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان اظهار کرد: بعضی از مدیران این استان از مقام و مسئولیت خود به نفع اقوام و دوستان خود سوء استفاده می کنند به خیال اینکه موقعیت به دست آمده فرصتی برای استفاده از رانت و پارتی بازی برای اقوام و دوستان است.

مدیرکل سابق فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستاکارشناسان ادارات مربوطه که می خواهند براساس قانون رفتار کنند مورد غضب و اذیت و آزار این مدیران فرصت طلب قرار می گیرند و حقوقشان را تضییع می کنند. باتوجه به اینکه داشتن نظام اداری سالم همواره از اهداف اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد .متاسفانه فساد اداری امروز با شکلهای مختلف و در عناوین گوناگون سیستم اداری بعضی ادارات استان را مورد هدف قرار داده است.

این استاد حقوق دانشگاه های گیلان فساد اداری را یک عفونت مزمن و خطرناکی دانست که فلج شدن امورات عادی و روزمره مردم را در پی خواهد داشت و با بیان اینکه ادامه این روند ناصواب باعث نا امیدی و ایجاد یاس در بین آحاد جامعه میگردد، ابراز نمود: پارتی بازی در سیستم اداری خواه یا ناخواه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم عدالت اجتماعی را نشانه گرفته و مهمترین نشانه های فساد اداری بی عدالتی و باج خواهی اداری اقوام و تبار را به کار گماشتن باند بازی کم کاری زمینه های نارضایتی در ارباب رجوع ایجاد می کند و بی عدالتی اداری موجب بدبینی مردم به سیستیم اداری می شود.

وی با تاکید بر اینکه رانت خواران در این استان با توسل به ابزارهایی که دیگران بدان دسترسی ندارند، برای کسب منافع گسترده تلاش می کنند، گفت: نتیجه دسترسی به منابع مالی کلان استفاده از تسهیلات بخش دولتی به نفع خود با توجه به اینکه مردم جامعه دنبال عدالت خواهی هستند اصولا باید کمتر کسی جرات کند عدالت را زیر پا بگذارد ولی شاهد هستیم عده ای بر منصب مسئولیت تکیه زده و درحال رانتخواری و پارتی بازی هستند و عدالت را زیر پا گذاشته اند. اگر قبح این موضوع ریخته شود.به یک مساله عادی تبدیل می شود و افراد به راحتی به بیت المال چنگ می زنند.

139307111417105423769174

پورعزیزی در ادامه اذعان داشت: شهید رجایی عزیز درخصوص فساد اداری تاکید داشتند که مردم ما از کمبودها و کسریها گله ندارند؛ آنچه مردم را آزار میدهد و صدایشان را در می آورد، وجود تبعیض های ناروا و سوء استفاده های ناروای عده ای از بیت المال می باشد و همچنین مقام معظم رهبری سالهاست که خطر فساد اداری را به مسئولین گوشزد کرده و درفرمان ۸ماده ای به این مهم به مسئولین یادآور شده است.

مدیرکل سابق فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان همچنین افزود: مگر ما پیرو حضرت علی(ع) نیستم مگر ایشان به مالک اشتر نفرموده اند اگر مردم درباره کارهای شما شک کردند فورا در میان آنها حاضر شوید و به طور شفاف و روشن برای آنها توضیح دهید تا رفع شبهه شود. قانونگذار جهت برخورد با افراد خاطی راهکارهایی را پیش بینی کرده و در همین راستا باید گفت هرگونه اعمال و رفتاری که حیثیت و جایگاه اداری کارمندان دولت را خدشه دار نموده مالاموجبات نقص حقوق اشخاص و قوانین و مقررات را فراهم نماید تخلف اداری محسوب و مطابق با مواد ۸و۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوبه۱۳۷۲/۹/۷قابل مجازات است.

وی با بیا اینکه عده ای از این مدیران فکر می کنند این تخلفات مجازات ندارد، گفت: تعدادی از این تخلفات جنبه کیفری دارد. و توسط مراجع قضایی قابل پیگیری و رسیدگی می باشد. یکی از این موارد سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری موضوع مواد ۵۷۶و۵۸۱قانون تعزیرات مجازات اسلامی می باشد از دستگاه های نظارتی و مسئول در این زمینه که فعالیت خوبی دارند درخواست داریم به مجوزهای صادر شده و وام های کلان و زمین های واگذار شده و حاشیه های بعضی از مدیران اجرایی استان را با جدیت بیشتر بررسی و برخورد شود تا بی عدالتی و پارتی بازی در دستگاه های اداری استان حذف شود و مردم نسبت به عملکرد خوش بین شوند.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار