کد خبر : 46512
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

فرماندار اسبق رشت:

برخی مسئولان همه مسائل را سیاسی کرده اند تا پوششی بر خطاهای مکررشان در اقتصاد، ورزش و فرهنگ باشد

برخی مسئولان همه مسائل را سیاسی کرده اند تا پوششی بر خطاهای مکررشان در اقتصاد، ورزش و فرهنگ باشد

برخی مسئولان همه مسائل را سیاسی کرده اند تا پوششی بر خطاهای مکررشان در اقتصاد، ورزش و فرهنگ باشد

به گزارش گیلانستان، سید ولی‌اله عظمتی ظهر امروز در حاشیه دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان حوزه اقتصادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان اقتصادی برای پیشرفت و تعالی کشور بهره برد، افزود: اهمیت ندادن به استعدادهای داخلی در حوزه های مختلف بزرگترین خودتحریمی است.

فرماندار اسبق رشت با اشاره به وضعیت معیشت مردم گفت: دولت و مجلس در عمل به معیشت مردم پشت کرده اند و باید مجلس یازدهم با اولویت بهبود وضعیت اقتصادی کشور تشکیل شود.

عظمتی با بیان اینکه ناهماهنگی بین دستگاههای مرتبط با تولید و تجارت بیش از پیش نمایان است، تصریح کرد: مجلس انقلابی باید ناظر عملکرد دستگاههای اجرایی باشد تا شاهد تداخل در وظایف و عدم ناهماهنگی نباشیم.

وی با اذعان به اینکه سیاست‌های نادرست تجاری در حوزه بانک، اعطای تسهیلات، مسکن و حمایت از صنایع داخلی سبب سردرگمی تجار به عنوان پیشگامان اقتصاد کشور شده است، گفت: با سیاستهای غلط نمی توان مردم را خانه دار کرد؛ به طور مثال خانوار مستاجر چگونه می تواند ماهانه یک و نیم تا دو میلیون و گاهی بیشتر قسط ماهانه برای مسکن دار شدن از طریق طرح دولت را بپردازد؟

عظمتی با اشاره به جلسات متعدد با نخبگان و فارغ التحصیلان و اساتید علوم اقتصادی خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بیش از پنج سال از تصویب آن می گذرد به درستی اجرا نشده و شاهد جولان هزاران میلیارد کالای قاچاق در بازار هستیم که کمر تولید داخل را شکسته است.

وی با بیان اینکه عدم بهره گیری از متخصصان اقتصادی و عدم تکیه بر تولید و توان داخلی یک نوع خودتحریمی است، تاکید کرد: تحریم داخلی، بسیار بیشتر از تحریم خارجی به اقتصاد کشور آسیب زده است.

فرماندار ادوار شهرستانهای گیلان تصریح کرد: برخی مسئولان اجرایی همه مسایل را سیاسی کرده اند تا سیاست بازی پوششی بر خطاهای مکررشان در حوزه سیاستهای اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی باشد.

عظمتی با اشاره به حدود ۶۰هزار بیکار فارغ التحصیل دانشگاهی در شهرستان رشت، گفت: آقایان مسئول به مردم پاسخ دهند برای اشتغال زایی این جوانان چه برنامه ای دارند؟ آیا اصلا کسی خود را در برابر این عزیزان مسئول می داند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار