کد خبر : 22164
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

برخی مسئولان گیلان تا دهانشان شیرین و جیبشان پر نشود، برای مردم کاری انجام نمی‌دهند/ لزوم برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی

برخی مسئولان گیلان تا دهانشان شیرین و جیبشان پر نشود، برای مردم کاری انجام نمی‌دهند/ لزوم برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: مردم از اینکه با همه مسئولین فاسد و مفسدان اقتصادی برخورد نمی شود ناراحت هستند و انتظار دارند آنان به سزای اعمالشان برسند.

علی محمد جلوه در گفتگو با خبرنگار سرویس قضایی گیلانستان اظهار کرد: بهترین شاخص و معیار ما، نوع برخورد امیرالمومنین (ع) با مدیرانش است. حضرت می فرمایند که مدیران نظام اسلامی باید ساده زندگی کنند و الگوی مردم عادی جامعه باشند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان با بیان اینکه در زمان حضرت علی (ع) اکثر مدیران و مسئولان افراد مرفه بودند نه حرام خور، دزد و اختلاس گر، خاطرنشان کرد: آنان فقط مرفه و بی درد بودند که حضرت آنطور با ایشان برخورد می کردند.

فعال سیاسی و فرهنگی گیلان ابراز نمود: در زمان حضرت امیرالمومین(ع) وقتی که مسئول اقتصادی استانی خلاف یا جرمی مرتکب شده بود، آن حضرت به استاندار آن دیار نامه ای با بیش از 15 دستور ابلاغ کردند که مسئول خطاکار را به نماز جمعه ببرید و جلوی مردم شلاق بزنید و یا آن را در زندان انفرادی نگه دارید و زندگی را برایش سخت گرفته و تمام اموال و دارایی هایش را بگیرید.

جلوه تصریح کرد: در روایت آمده است که مردم در خلق شبیه پدر و مادر خود بوده ولی در رفتار و اعمال تابع عملکرد مسئولین هستند. مسئولین می توانند جامعه را به هر طرفی که می خواهند ببرند و با توجه به این همه اثر بخشی مسئولین، باید به شدت مراقب بود که اگر یک مسئول یا مدیری منحرف شود یک جامعه منحرف می شود.

این استاد دانشگاه های گیلان همچنین اضافه کرد: باید مسئولین بدانند که این مسئولیت و جایگاهی که دارند امانت در دست آنان است و باید امانت دار خوبی باشند چرا که این اموال بیت المال است نه مال البیت.

این فعال سیاسی فرهنگی گیلان با اشاره به بازداشت های اخیر برخی مدیران ارشد استان اظهار داشت: باید خیلی زودتر با مسئولان فاسد استان برخورد می شد؛ البته اگر دیر هم شود، ضرر نکرده ایم. بنده به شخصه در بعضی از مکان ها دیده و شنیده ام که فلان مسئول ابتدا باید دهانش را شیرین کنی و بعد جیبش را پر کنی تا برایت کاری انجام دهد!

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولین فاسد جلوی مردم مجازات شوند تا درس عبرت گرفته شود، بیان کرد: پسر عموی امیرالمومنین(ع) استاندار مکه بود و رسوایی مالی به بار آورد، حضرت به او فرمودند اگر دستم به تو برسد شمشیری به تو خواهم زد که قبلا به هرکسی زده ام، وارد جهنم شده است.

جلوه افزود: اینکه امام علی(ع) اینقدر محبوب مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان شده اند، آیا دلیلش برخورد کردن حضرت با متخلفین است یا برخورد نکردن؟! اگر مسئولین ما هم می خواهند محبوب مردم شوند، باید با متخلفین و فاسدان برخورد کنند.

استاد دانشگاه های گیلان ابراز کرد: عده ای از مدیران می گویند نباید با متخلفین برخورد شود زیرا مردم به نظام اسلامی بدبین می شوند!؛ این افراد در حقیقت یا می ترسند روزی با خودشان نیز برخورد شود و یا اینکه می خواهند به جناحی خاص حمله کنند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان در پایان اظهار داشت: مردم از اینکه با همه مسئولین فاسد و مفسدان اقتصادی برخورد نمی شود ناراحت هستند و انتظار دارند آنان به سزای اعمالشان برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار