کد خبر : 82070
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

برداشت بیش از ۱۱ هزار تن بادام در گیلان

برداشت بیش از ۱۱ هزار تن بادام در گیلان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت بیش از ۱۱ هزار تن بادام زمینی در گیلان خبر داد و گفت: آستانه‌اشرفیه قطب بادام زمینی گیلان بوده و بادام‌کاران گیلانی در سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بادام زمینی برداشت و به بازارهای مصرف عرضه کردند.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، ابراهیم اکبرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان برداشت بادام زمینی در استان گیلان اظهار کرد: برداشت بادام زمینی در گیلان از اواسط شهریور ماه در آستانه‌اشرفیه قطب تولید این محصول در گیلان آغاز و پایان مهر به اتمام رسیده است.

 

وی از برداشت بیش از ۱۱ هزار تن بادام زمینی در استان گیلان خبر داد و افزود: آستانه‌اشرفیه قطب بادام زمینی استان گیلان بوده و بادام‌کاران گیلانی در سال زراعی جدید ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بادام زمینی به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه کردند.

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به کشت بادام زمینی در دیگر نقاط استان گیلان تصریح کرد: شهرستان آستانه‌اشرفیه با ۲هزار و ۵۰۷ هکتار اراضی حاصلخیز، قطب تولید این محصول در کشور و استان گیلان محسوب می‌شود ولی با تلاش‌های انجام شده بادام زمینی درشهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندرانزلی نیز کشت می‌شود.

 

اکبرزاده با بیان اینکه بطور متوسط در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی حدود ۶ و نیم تن پیله‌تر استحصال می‌شود، گفت: از این میزان پیله‌تر، حدود چهار تن دانه بادام زمینی به دست می‌آید، همچنین بیش از ۸۰ درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور در آستانه اشرفیه تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار