کد خبر : 17481
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1396- 50: 18

بررسی انتخاب شهردار به تعویق افتاد/ بررسی هبه تخلفات ساختمانی بهزیستی

بررسی انتخاب شهردار به تعویق افتاد/ بررسی هبه تخلفات ساختمانی بهزیستی

ضرورتی وجود ندارد که شهرداری میلیاردها تومان خرج کند تا یک آبنما بسازد. این کار را سرمایه گذار می تواند انجام دهد.

به گزارش گیلانستان، سومین جلسه شورای پنجم شهر رشت با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی به ریاست امیرحسین علوی آغاز شد.

فاطمه شیرزاد منشی شورا دستور کار جلسه را بحث در خصوص انتخاب شهردار اصلح و انتخاب اعضای شورا در کمیسیون های تخصصی را اعلام نمود.

امیرحسین علوی، رییس شورا گفت: در دو جلسه ای که با مدیران شهرداری برگزار شد، مشکلات مدیران شهرداری را بیان نمودند و احساس بنده این است که مدیران شهردادی آماده آن هستند که که کارهای بزرگی را در شهر انجام دهند.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری بزرگترین سازمان خدمت رسان در شهر است و ما نیازمند کمک و حمایت تمامی اقشار مردم هستیم.

علوی اضافه کرد: باید به شورای پنجم کمک کرد تا تغییرات درون سازمانی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در نخستین جلسه، اعضای شورا تصمیم گرفتند که در طول هفته دو جلسه حداقل برای یک ماه اول برگزار شود تا بتوانیم شهردار اصلح را انتخاب نماییم.

رضا رسولی، عضو شورای شهر رشت به عنوان ناطق اول، گفت: بسیار خرسند هستم که توانستیم نظر مردم شهر رشت را جلب نماییم تا به این مجموعه اعتماد نمایند.


وی با اشاره به نحوه برنامه ریزی در خصوص چرخشی شدن حضور رسانه ها در صحن علنی، گفت: ما همواره بابت جایگاه نامناسب خبرنگاران نگران بودیم و بنا براین این موضوع باعث حفظ احترام اهالی رسانه خواهد شد!

وی ادامه داد: تسریع در انتخاب شهردار نکته بسیاری مهمی برای شورای پنجم خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در انتخاب شهردار فرآیند درستی را طی نماییم.

رسولی با بیان اینکه در چهار روز با ۲۲ کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت گفتگو کردیم، اظهار داشت: این نشانه همت اعضای شورا برای انتخاب سریع و درست شهردار است.

احمدرمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت، گفت: در سطح استان شاهد آن هستیم که مدیران تلاش کردند تا پروژه های مختلفی را افتتاح نمایند که تعداد دیگری از آنان نیز در دست اقدام است.


وی اضافه کرد: بنده چندین انتخابات را به عنوان فرماندار و چند انتخابات را به عنوان نماینده مردم رشت تجربه کردم اما هرگز مشارکتی چون انتخابات گذشته ندیدم. مردم ما در تحقق اهداف انقلاب اسلامی سنگ بنایی بزرگ را نهادند.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: بدون هیچگونه شائبه ای فرآیند انتخاب هیات رییسه در  محل فرمانداری رشت برگزار شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم شورا وارد حالت فراکسیونی و حزبی نشود. بنده به شوخی به آقای عبداللهی گفتم که ما به شما رای داده ایم! ایشان گفتند که خزانه دار دیگری نبود که شما بتواهید به آن رای دهید! بنده نیز پاسخ دادم ما نیز می توانستیم اصلا رای ندهیم تا با همان ۷ رای بیایید! اما ما نشان دادیم که دنبال همکاری و همراهی هستیم.

رمضانپور اضافه کرد: ضرورتی وجود ندارد که شهرداری میلیاردها تومان خرج کند تا یک آبنما بسازد. این کار را سرمایه گذار می تواند انجام دهد.

وی در پایان تاکید کرد: شورای چهارم سه سرپرست و دو شهردار منصوب کرد. در مقایسه با شورای سوم می بایست بگوییم غوغا کرده اند! شورای سوم انتصابات بیشتری در راس شهرداری داشت و اگر توفیقاتی در جایی ایجاد شده است بخاطر ثبات بوده و باید این پایداری در رشت نیز بوجود آید.

فرهام زاهد، عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: اجازه دهیم تمام ۱۱ عضو شورا در جلسه حضور داشته باشند. در جلسه فعلی حداقل ۱۰درصد اعضای شورا حضور ندارند.

رضا رسولی، گفت: ما در سومین نشست شورای پنجم امیدوار بودیم که شاهد حضور تمام اعضای شورا باشیم. بنده در قالب خواهش عرض می کنم که به این موضوع نگاه کنیم که امروز دو ماه و یک هفته است که کارمان را آغاز کرده ایم. شهرهای دیگر در حال انتخاب شهردارها هستند و ما در زمان از دست دادن وقت هستیم، همانطور که دکتر جمالی نژاد به یزد رفتند و ان شاءالله کار خود را آغاز خواهند کرد.

جلسه فوق العاده چهارشنبه ساعت ۹، توسط علوی رییس شورا به رای گذاشته شد.

این جلسه فوق العاده با یازده رای اعضای شورا تایید شد. مسکوت ماندن انتخاب شهردار تا روز چهارشنبه نیز با رای اعضای شورا تایید شد. دستور دوم جلسه انتخاب روسای کمیسیون ها است.

حامد عبدالهی، امیر حسین علوی، فرهام زاهد، رضا رسولی و اسماعیل حاجی پور به عنوان کاندیداهای تصدی بر کمیسیون عمران از سوی رییس شورا معرفی شدند. هر یک از پنج نفر با نه رای منتخب کمیسیون عمران شدند.

محمد حسن عاقل منش، حجت جذب، محمد حسن علیپور،  فاطمه شیرزاد و جلال الدین محمد شکریه پنج گزینه پیشنهادی رییس شورا برای کمیسیون بهداشت شورا اعلام شدند. هریک از پنج نفر با نه رای منتخب کمیسیون بهداشت شورا شدند.

محمد حسن عاقل منش، حجت جذب، اسمایل حاجی پور، جلال الدین محمد شکریه و رضا رسولی گزینه های پیشنهادی رییس شورا برای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اعلام شدند.

حامد عبدالهی، فاطمه شیرزاد، امیر حسین علوی، حجت جذب، اسماعیل رمضانپور، فرهام زاهد و رضا رسولی گزینه های پیشنهادی رییس شورا اعلام شدند. هر یک از هفت نفر با کسب نه رای به عنوان منتخبین کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی انتخاب شدند.

دستور سوم جلسه اعتراض فرمانداری به بند ۱ صورتجلسه سفر سرپرست شهرداری رشت و روابط عمومی شهرداری و یکی از اعضای شورا بود.

احمد رمضانپور نرگسی در مخالفت با اعتراض فرمانداری گفت: بنده هرگز به سفر نخواهم رفت اما هرگز با سفرهای خارجی مخالفت ننمایید. اگر یک نقطه نظر اعضای شورا از سفر خارجی بدست آورده و برای شهر خود بیاورند با ارزش است.

این دستور با توجه به گذشت زمان مورد تایید قرار گرفت.

اعتراضات فرمانداری رشت به چند مصوبه شورا در خصوص تیم داری شهرداری رشت، آرامستان ها و آتش نشانی و خدمات ایمنی مورد بررسی قرار گرفت.

دستور بعدی جلسه درخواست هبه تخلفات ساختمانی اداره کل بهزیستی در مجتمع شبنم بود که روال بررسی آن از شورای گذشته به طول انجامیده است.

فاطمه شیرزاد در موافقت با هبه تخلفات ساختمانی ساختمان شبنم، گفت: همانطور که به هیات های مذهبی و… کمک هایی از سوی شورا انجام می شود، از اعضای شورا خواهشمندیم تا نسبت به آن با نظر مثبت نگاه نمایند.

۱۶:۱۱؛ نام گذاری چند خیابان و معبر در سطح شهر رشت در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

 

با طرح نام گذاری چند معبر و خیابان در سطح شهر، حامدعبداللهی با نام گذاری کوچه  مهر۹۸ به نام شهید حسین لطفی مخالفت کرد. وی دلیل مخالفت خود را امکان ایجاد مشکل برای آتش نشانی و نیروهای ایمنی در مسکن مهر رشت عنوان کرد./ خزر آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار