کد خبر : 58456
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

بررسی پرونده آمران به معروف در شعب ویژه نهی از منکر گیلان/ گروه‌های جهادی مطالبه‌گر راه‌اندازی می‌شوند

بررسی پرونده آمران به معروف در شعب ویژه نهی از منکر گیلان/ گروه‌های جهادی مطالبه‌گر راه‌اندازی می‌شوند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به بررسی پرونده آمران به معروف در شعب ویژه نهی از منکر گیلان گفت: گروه‌های جهادی تخصصی مطالبه‌گر در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سجاد سرافراز ، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این ستاد در سال ۷۲ با توجه به دغدغه‌هایی که عده‌ای از بزرگان نظام داشتند و خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند، ستادی در راستای احیای دو فریضه الهی راه‌‌اندازی شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ترویج و فرهنگ‌سازی این دو فریضه الهی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و احیای آن بین آحاد ملت را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد برشمرد و گفت: همانطور که نماز برای تک تک مردم واجب است لذا ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کند تا این دو فریضه الهی را مانند نماز در جامعه نهادینه کند.

سرافراز افزود: متاسفانه در جامعه ما، امر به معروف و نهی از منکر در یک موضوع و حوزه خاص خلاصه شده است در صورتی‌که این فریضه الهی معنای وسیعی دارد و امر به معروف به‌معنای امر به تمام خوبی‌ها و نهی از تمام زشتی‌ها و پلیدی‌ها است لذا امر به معروف تمام ابعاد زندگی جامعه انسانی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به حوزه‌های مختلف جامعه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط است و مردم باید در تمامی حوزه‌ها امر و نهی کنند ابراز داشت: تعامل و استفاده از ظرفیت نخبگان، گروه‌های جهادی تخصصی مطالبه‌گر و سمن‌ها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد است چرا که این افراد می‌توانند در فرهنگ‌سازی تأثیرگذار باشند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه گروه‌های جهادی تخصصی مطالبه‌گر در حوزه‌های مختلف اعم از محیط‌زیست، آموزش، مسئولان و مفاسد اقتصادی وارد عمل شده و اقدام به مطالبه‌گری می‌کنند تصریح کرد: این مطالبه‌گری سبب می‌شود تا مردم هم این گروه‌ها را همراهی کنند لذا راه‌اندازی این گروه‌ها یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های برنامه‌هایمان است.

سرافراز اظهار داشت: به‌جهت اینکه ورود این گروه‌های جهادی مطالبه‌گر در حوزه‌های مختلف، عالمانه و حکیمانه باشد، آموزش‌هایی در حوزه‌های تخصصی و حقوقی به این گروه‌ها ارائه می‌دهیم و مورد حمایت قضایی نیز قرار می‌گیرند و ظرف سه هفته مجوز گروه جهادی مطالبه‌گر تخصصی را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که بین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و قوه قضاییه انجام شده لذا شعب آمران به معروف در سراسر استان راه‌اندازی شد و اگر موضوعی وارد بحث قضایی شود، پرونده آمران به معروف در شعب ویژه نهی از منکر مورد بررسی قرار می‌گیرد که دارای حُسن‌هایی است.

سرافراز برخی حُسن‌های بررسی پرونده آمران به معروف در شعب ویژه نهی از منکر استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بررسی سریع پرونده‌ها، توجیه بودن قاضی پرونده نسبت به دو فریضه الهی و باقی ماندن وجه عمومی جُرم به‌صورتی که اگر آمر به معروف رضایت هم دهد قانون کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: طبق اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر در سه حالت انجام می‌شود که امر به معروف «حاکمیت نسبت به مردم»، امر به معروف «مردم به مردم» و «مردم نسبت به حاکمیت» از حالات این فریضه است که ستاد احیای این دو فریضه الهی در حالت دوم و سوم نقش مهم و محوری در هدایتگری جامعه دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اولویت با امر به معروف «مردم نسبت به حاکمیت و مسئولان» است گفت: امر به معروف “مردم به مردم” نیز همزمان با دیگر حالات پیش می‌رود و در این حوزه‌ها کارهای ایجابی مانند ساخت کلیپ‌های کوتاه، مستندات و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها را مد نظر قرار دادیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار