کد خبر : 17430
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

برطرف‌کردن آلودگی رودخانه‌های شهر رشت جدی گرفته نشده است

برطرف‌کردن آلودگی رودخانه‌های شهر رشت جدی گرفته نشده است

سخنگوی شورای ‌شهر رشت با بیان اینکه ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود در گذشته جزو شریان‌های اصلی زندگی در شهر رشت بودند گفت: این رودخانه‌ها یکی از آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان محسوب می‌شود و باید برطرف کردن این مشکل را جدی بگیریم.

به گزارش گیلانستان، فاطمه شیرزاد ظهر امروز در مراسم دهمین سال خدمت مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت ضمن پاسداشت زحمات پزشکان و پرستاران اظهار داشت: مردم شهر رشت نیازمند توجه بیشتری در حوزه درمان و سلامت هستند.

سخنگوی شورای ‌شهر رشت با بیان اینکه دو رودخانه زرجوب و گوهررود در گذشته جزو شریان‌های اصلی زندگی در شهر رشت بودند گفت: اما امروزه یکی از آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان محسوب می‌شوند و باید برطرف کردن این مشکل را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند اعتبارات ویژه‌ای برای برطرف کردن معضل رودخانه‌های رشت هستیم افزود: امیدواریم با برگزاری نشست‌های تخصصی با نمایندگان محترم برای این مشکل بزرگ و ساماندهی آن که تهدیدی برای سلامت است اقدامات اساسی‌تری را شاهد باشیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: مرکز فوق تخصصی آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت از سال 86 آغاز به کار کرد و اکنون با 75 تخت مصوب در حال ارایه خدمت است.

اسماعیل نورصالحی با اشاره به اینکه در سال 96 به بیش از 6 هزار بیمار در بیمارستان ولایت خدمات ارائه شده است گفت: بیمارستان ولایت از سال 95 اقدام به بازسازی بخش ICU سوختگی کرد و به‌زودی با 10 تخت بزرگترین ICU سوختگی شمال کشور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه  بیش از 22 هزار نفر بصورت سرپایی در این مرکز مورد مداوا قرار گرفتند خاطرنشان کرد: علاوه بر بیماران استان گیلان، سالانه پذیرای تعداد زیادی از بیماران سوانح و سوختگی از استان‌های همجوار هستیم.

نورصالحی با اشاره به اینکه به‌زودی با افتتاح رسمی توریسم سلامت بیماران بین الملل هم به خدمات دهی ما افزوده می‌شود خاطرنشان کرد: این‌ها نشان از توان و تبحر بالای علمی پزشکان و پرستاران و کارکنان این مرکز دارد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت با بیان اینکه هم اکنون هیچ  بیمار سوختگی از گیلان به تهران اعزام نمی‌شود افزود: آمار بهبود یافتگان مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت رشت بالای 95 درصد است.

وی میزان رضایتمندی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان ولایت را بیش از 90 درصد اعلام کرد و گفت: نیاز به تامین اعتبارات برای احداث بخش پیوند پوست داریم و فضای لنژری و آشپزخانه و امحاء زباله و بخش اداری از کمبودهای این مرکز تخصصی است.

در این مراسم از پزشکان و کارمندان نمونه مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی ولایت و یکی از نخستین بیماران سوختگی بهبود یافته این مرکز با حضور مقامات استانی قدردانی شد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار