کد خبر : 1561
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آبان 1394- 17: 23

برنامه‌ریزی برای نوسازی بیمارستان‌های استان گیلان در دستور کار است

برنامه‌ریزی برای نوسازی بیمارستان‌های استان گیلان در دستور کار است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از بیمارستان‌های گیلان عمر ۵۰ ساله دارند و باید برای بهسازی و نوسازی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش درگیلان، محمد حاجی آقاجانی در حاشیه بازدید از مرکز دانشگاهی درمانی بیمارستان رازی رشت، با بیان اینکه سفر به گیلان به‌منظور پی بردن به نقاط قوت و ضعف و بهبود اجرای طرح تحول سلامت در استان انجام شد اظهار داشت: در بازدیدی که با بیماران این بیمارستان داشتیم، از کیفیت و خدمات و نوع برخورد پرستاران و پزشکان راضی بودند ولی این رضایتمندی نشانه نبود مشکلات نیست و تنها از قدرشناسی مردم است.

وی مشکلات در حوزه درمان گیلان را ناشی از عدم زیرساخت‌ها دانست و افزود: برخی از بیمارستان‌های گیلان عمر ۵۰ ساله دارند و باید برای بهسازی و نوسازی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه تجهیزات پزشکی در گیلان کافی نیست گفت: برای رشد تجهیزات پزشکی، سرمایه‌گذاری از طریق اخذ تسهیلات ایجاد می‌شود.

حاجی آقاجانی کمبود پرستار در مراکز درمانی گیلان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده کمبود نیروهای انسانی در حوزه‌های دیگر درمانی در استان و دغدغه مسئولان نظام سلامت است و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۴ در حوزه درمان گفت: استمرار برنامه‌های سال ۹۳ و عمق بخشیدن به آن برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۵ پروژه توسعه در حوزه بیمارستانی و خدمات درمانی گفت: گسترش ۲۴۰۰ تخت ICU، ایجاد ۱۲۰ تخت اورژانس در ۱۲۰ بیمارستان کشور در دستور کار قرار دارد.

وی از ایجاد ۵۲ پلی کلینیک ویژه خبر داد و گفت: ۱۴۳ طرح سرطان برای خدمات سرپایی از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۴ در طرح تحول سلامت است.

کمبودها و کاستی‌های پرسنل بیمارستانی باید برطرف شود

محمد حاجی آقاجانی همچنین در حاشیه بازدید از بیمارستان حشمت رشت، چگونگی عمل‌های جراحی در استان گیلان و میزان رضایتمندی بیماران را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: کمبودها و کاستی‌های پرسنل باید رفع شود.

وی با تاکید بر لزوم کاهش زمان نوبت‌دهی عمل‌های جراحی افزود: تجهیزات بیمارستان‌ها در بخش‌های اتاق عمل در گیلان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به صحبت‌های یکی از کارکنان بیمارستان در رابطه با راه‌اندازی اتاق عمل ۳ در بیمارستان حشمت گفت: برای این امر برنامه‌ریزی شده است و کمبود تجهیزات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حاجی آقاجانی توجه به بخش خصوصی در تجهیز بیمارستان‌ها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید در جهت رفع مشکل و نوسازی و تجهیزات بیمارستان برنامه‌ریزی شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار