کد خبر : 45773
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

برنامه‌های دهه فجر صبغه انتخاباتی نداشته باشد

برنامه‌های دهه فجر صبغه انتخاباتی نداشته باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه باید از فرصت دهه فجر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو استفاده کنیم، گفت: برنامه‌های دهه فجر نباید صبغه انتخاباتی داشته باشد.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در جلسه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به تشکیل ستاد دهه مبارک فجر با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز و استان‌ها، اظهار کرد: تمام تلاش ستاد دهه فجر این است که فعالیت‌ها صبغه مردمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم علت موجده انقلاب هستند و لذا علت مبقیه آن نیز خواهند بود، تصریح کرد: بارزترین ویژگی انقلاب مردمی بودن آن است و هرچقدر فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد دهه فجر مردمی‌تر باشد موثرتر و موفق‌تر خواهد بود. شاید برخی گمان کنند برنامه‌های دهه فجر ساختار دولتی دارد، اما دولت تنها پشتیبان مناسبت‌های انقلاب است و این مردم هستند که در صحنه حضور دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اربعین اباعبدالله الحسین(ع) را نمونه بارز نقش‌آفرینی مردم در برگزاری این حرکت عظیم و جهانی دانست و اضافه کرد: صبغه مردمی اربعین حسینی به وضوح مشهود است لذا ستاد دهه فجر صبغه مردمی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را در همه لایه‌ها به ویژه در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن پررنگ‌تر کند.

حجت‌الاسلام اشجری با تاکید بر لزوم تشکیل ستادهای روستایی دهه فجر در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران و بخشداران و دهیاران، گفت: باید برنامه‌های دهه فجر را از مرکز استان به شهرستان‌ها و از شهرستان‌ها به بخش‌ها و از بخش‌ها به دل روستاها ببریم تا تبیین دستاوردهای انقلاب به نحو احسن و ماندگار صورت گیرد.

وی با اشاره به تلاش دشمن در فضای مجازی برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه جوانان، تصریح کرد: دشمن از همه ابزارها و امکانات به‌روز شده خودش برای ضربه زدن به انقلاب و نظام استفاده می‌کند لذا نیاز است در عرصه فضای مجازی از دشمن سبقت بگیریم. اگر نتوانیم به انعکاس دستاوردهای انقلاب به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بپردازیم، با القای شبهات فراوان در جامعه مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حوزه و دانشگاه را دو بال قوی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و پاسخگویی به شبهات دانست و یادآور شد:‌ حوزه و دانشگاه باید پاسخ قانع‌کننده برای نسل جوان و نوجوان داشته باشند و در مقابل شبهات سکوت نکنند.

حجت‌الاسلام اشجری فضای مجازی را محور فعالیت‌های کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر دانست و اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

وی خواستار افتتاح پروژه‌های عمرانی متناسب با شان و شئون دهه فجر شد و گفت: دستگاه‌ها بر کمیت پروژه‌ها اصرار نداشته باشند و کیفیت را متناسب با جایگاه دهه فجر بالا ببرند. همچنین ارائه خدمات رایگان به مردم به ویژه در مناطق روستایی محروم و کم‌برخوردار حلاوت‌بخش ایام دهه فجر خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به ویژه شهرداری‌ها خواست نسبت به ارائه خدمات خاص و تخفیفات خاص اقدام کنند و متذکر شد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و لذا کاندیداها نباید از فرصت دهه فجر برای اهداف انتخاباتی استفاده کنند تا شائبه برگزاری یک برنامه به نفع یک کاندیدای خاص ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه باید از فرصت دهه فجر برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو استفاده کنیم، گفت: برنامه‌های دهه فجر نباید صبغه انتخاباتی داشته باشد لذا فرمانداران تمهیدات لازم را برای عدم سخنرانی کاندیداها در برنامه‌های دهه فجر فراهم کنند.

حجت‌الاسلام اشجری در ادامه خون سردار سلیمانی را موجب جان گرفتن دوباره درخت انقلاب دانست و تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی سخت است و رنج از دست دادن ایشان در سیمای رهبر انقلاب و مردم ولایتمدار مشاهده می‌شود، اما برکت این خون سختی‌ها و تلخی‌ها را کنار زد و نشان داد ملت ایران همچنان با قوت و قدرت در صحنه هستند و از اعتقادات و آرمان‌هایشان دفاع می‌کنند. کسانی که خیال می‌کردند انقلاب اسلامی روزهای آخرش را سپری می‌کند پاسخ کوبنده‌ای از سیل عظیم مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران و اهواز و مشهد و قم و کرمان گرفتند. اگرچه سردار سلیمانی رفت، اما سلیمانی‌های فراوانی داریم و انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پایداری مردم بر عهد خود با امام و شهدا علیرغم همه گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌های اقتصادی، گفت: استان گیلان ۶۳ شهید انقلاب اسلامی دارد که در غربت به سر می‌برند لذا در دهه فجر امسال یادواره‌های متعددی برای معرفی این شهدا در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا در دهه فجر با محوریت شهدای انقلاب انجام شود، اضافه کرد: شهرداران نسبت به فضاسازی دهه فجر اهتمام داشته باشند، اما از اسراف پرهیز شود. همچنین صبغه شادی در برنامه‌های دهه فجر باید کاملا مشهود باشد.

حجت‌الاسلام اشجری از تشکیل ۱۹ کمیته در ستاد دهه فجر گیلان و ۱۱ کمیته در ستادهای شهرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال مراسم نورافشانی آسمان گیلان در شب ۲۲ بهمن از سوی سپاه و نیروی انتظامی در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار