کد خبر : 1914
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1394- 40: 15

برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در گیلان تدوین و اجرایی می‌شود

برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در گیلان تدوین و اجرایی می‌شود

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی گیلان شاهد تحولاتی است، گفت:برنامه‌های پیشگیری در استان تدوین و اجرایی می‌شود.

به گزارش “درگیلان”، احمدآقایی امروز در نشست تخصصی معاونین اجتماعی و پیشگیری از جرابم و مدیران فرهنگی استان ها با اداره کل پیشگیری فرهنگی اجتماعی قوه‌قضاییه، در مجتمع شهیدمطهری بندرانزلی، با اشاره به ظرفیت‌ها و مواهب طبیعی در گیلان، اظهار داشت: مردم گیلان مردمی فرهنگی و ولایتمدار هستند.

وی با اشاره به اینکه متخصصان و کارشناسان، پیشگیری فرهنگی را پایه و اساس همه پیشگیری‌ها می‌دانند، افزود: تمام تلاش ما این است که اندیشه مجرمانه شکل نگیرد و شرایط اجتماعی محیط‌های جرم زایی از بین برود.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان با اشاره به اینکه قانون اساسی وظایف همه قوا را در حوزه پیشگیری تعیین کرده است، گفت: مدیریت در پیشگیری بر عهده دستگاه قضایی است.

آقایی با اشاره به نقش نهادهای تربیتی در حوزه پیشگیری تصریح کرد: این بخش، از خانواده ایجاد و تا دانشگاه ادامه دارد و نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی نیز در این بخش بسیار موثر هستند.

وی با بیان اینکه قانون پذیری جامعه از خانواده ایجادمی شود گفت: نهادهایی که اشتغالزایی می‌کنند باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و باید از آنها مطالبه‌گری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان با اشاره به عرصه ارتباطات و توسعه تکنولوژی گفت: امروز نظام سلطه به دنبال این است که با ارائه الگوها و مدل‌های فریبنده و ترویج لذت گرایی، نسل جدید را جذب و فرهنگ اصیل بومی را متلاشی کند.

آقایی با بیان اینکه نظم، کار و سلامت، اساس کار در دادگستری گیلان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در گیلان اجرا می‌شود مبتنی بر قانون و عدم مغایرت با حقوق شهروندی است و در کل ۴۴برنامه در استان اجرا می‌شود که ۸ برنامه آن فرهنگی است و ۶۰ درصد آن تاکنون اجرا شده است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار