کد خبر : 22076
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

برنامه‌های ‌ایام الله دهه فجر باید ‌مردمی برگزار شود

برنامه‌های ‌ایام الله دهه فجر باید ‌مردمی برگزار شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه باید دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم بیان کرد گفت: برخی افراد در فضای مجازی به دنبال آن هستند تا بگویند نظام اسلامی به وعده‌هایش عمل نکرده است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی اشجری عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: آنچه در ایام الله دهه فجر باید مورد اهتمام قرار گیرد مردمی بود مراسمات است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اعلام اینکه استان گیلان حدود 2 هزار و 500 روستا دارد خاطرنشان کرد: ستاد برگزای مراسمات ایام‌الله دهه فجر سال‌های گذشته در روستاها نیز تشکیل می‌شد و امیدواریم امسال نیز شاهد این اتفاق باشیم.

اشجری با تاکید بر لزوم پیگیری مسئولان ذی‌ربط جهت برگزاری مراسمات ایام‌الله دهه فجر در روستاهای استان گیلان عنوان داشت: ارائه خدمات رایگان یا نیم‌بهاء از اقداماتی است که مدیران می‌توانند در این ایام انجام دهند.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فروردین سال آینده در استانداری گیلان برگزار می‌شود تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال مقداری محدودتر برگزار می‌شود تا در سال آینده مراسمات ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به همزمانی ایام الله دهه فجر و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه فجر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا احساسات دینی مردم صدمه ندیده و تحریک نشود.

اشجری ضمن تشریح چگونگی فضاسازی شهری در این ایام خاطرنشان کرد: از روز 11 تا 17 بهمن، سراسر شهر با پرچم‌های ایران و مشکی فضاسازی می‌شود و از غروب 18 بهمن ماه چراغانی و استفاده از پرچم‌های الوان در دستور کار قرار دار‌د‌.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای همخوان‌سازی مراسمات دهه فجر و ایام فاطمیه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت کانون‌های مذهبی و فرهنگی به ویژه مجمع وعاظ و ذاکران در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 39 سال برای مردم گفت: متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی به دنبال آن هستند تا نشان دهند نظام اسلامی به وعده‌های خود عمل‌نکرده که این عین بی‌انصافی است.

اشجری با اعلام اینکه باید روحیه امید را در مردم زنده نگه‌ داشت خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، دولت‌ها، هم خدمات دارند و هم صدمات اما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به شکلی هنرمندانه به مردم منتقل شود‌.

وی با اشاره به اینکه امروز باید پیام انقلاب را به زبان خود جوانان به آن‌ها منتقل کنیم عنوان داشت: صداوسیما نقش پررنگی در بیان دستاوردهای نظام اسلامی بر عهده دارد و مدیران نیز باید ارتباطشان را با صدا و سیما بیشتر کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مردمی بودن مراسمات ایام الله دهه فجر به معنای شانه خالی کردن مدیران نیست بلکه آنان باید در کنار مردم حضور پیدا کرده و از نزدیک حرف‌هایشان را بشنوند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار