کد خبر : 58813
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399- 03: 12

رییس مجمع نمایندگان گیلان:

برنامه‌‌ریزی مجلس برای کاهش مشکلات معیشتی/ اقشار ضعیف قادر به تهیه مسکن نیستند

برنامه‌‌ریزی مجلس برای کاهش مشکلات معیشتی/ اقشار ضعیف قادر به تهیه مسکن نیستند

دنیامالی از برنامه‌‌ریزی مجلس و همکاری آن با دولت در جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم خبر داد و گفت: دهک‌های ضعیف فشار اقتصادی زیادی را متحمل می‌شوند و قادر به تهیه مسکن نیستند.

به گزارش گیلانستان، «احمد دنیامالی» با بیان اینکه مجلس در راستای کاهش مشکلات معیشتی مردم با دولت همکاری می‌کند و برای آن برنامه دارد اظهار داشت: به علت بروز برخی مشکلات و نابه‌سامانی‌ها اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های ضعیف فشار اقتصادی زیادی را متحمل می‌شوند و قادر به تهیه مسکن نیستند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس بخشی از چالش‌های پدیدآمده در حوزه اقتصادی را که در معیشت و اقتصاد مردم تاثیر منفی بر جای گذاشته است را ناشی از وضع تحریم‌های ظالمانه دشمن دانست و عنوان کرد: در کنار این موضوع بحث شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و کسب‌وکارها را با اختلال مواجه کرده است.

 

دنیامالی طرح تامین و توزیع کالاهای اساسی که اخیرا در مجلس مصوب شد را یکی از اقدامات دولت و مجلس برای ارتقاء سطح معیشتی مردم و پشتیبانی از اقشار ضعیف خواند و تصریح کرد: مجلس یازدهم سعی می‌کند در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی و کم‌رنگ کردن تبعات بحران‌های ایجاد شده ارتباط سازنده‌ای با دولت داشته باشد.

 

وی با ذکر این نکته که مجلس یازدهم می‌تواند ضمن تعامل با دولت حجم فشارهای تورمی و مشکلات اقتصادی را کاهش دهد اذعان کرد: در حال حاضر اشتغال جوانان و نبود فرصت‌های شغلی موضوعی است که به شدت کشور و از جمله استان گیلان را آزار می‌دهد به طوری‌که هر خانه و خانواده‌ ایرانی با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس مهیا کردن شرایط و بسترهای لازم برای حمایت از قشرهای متوسط و ضعیف جامعه در راستای تهیه مسکن و سرپناه توسط متولیان امر را لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: مدیریت صحیح بازار مسکن و متعادل‌سازی در بحث عرضه و تقاضا مسکن امری است که مجلس درصدد تحقق آن است.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر ارزش پول،  قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا کرده است از مشکلات زوج‌های جوان به ویژه برای تهیه مسکن سخن گفت و خاطرنشان کرد: تخصیص یارانه‌های دولتی به حوزه تسهیلات خرید مسکن از جمله برنامه‌هایی  است که باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار