کد خبر : 69602
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400- 57: 11

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

برنامه‌ دولت برای ایجاد اشتغال پایدار منطبق بر سیاست‌های کلی نظام است

برنامه‌ دولت برای ایجاد اشتغال پایدار منطبق بر سیاست‌های کلی نظام است

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برنامه‌ دولت برای ایجاد اشتغال پایدار منطبق بر سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی است.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی‌فر با اشاره به توجه دولت به موضوع اشتغال پایدار اظهار داشت: یکی از اولویت‌های دولت در برنامه‌هایی که ارائه داده موضوع اشتغال پایدار است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت برای ایجاد اشتغال پایدار زمان‌بندی کرده و با اعداد و ارقام کمیت آن را اعلام کرد، عنوان داشت: در مجموع برنامه‌های دولت در این زمینه منطبق بر سیاست‌های کلی نظام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت مبتنی بر اسناد بالادستی و در حد چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ است افزود: یکی از اولویت‌های نخست کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری اشتغال جوانان است و دولت نیز براساس این تأکیدات برنامه‌هایی دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر اینکه بلااستثناء همه وزرای دولت در برنامه‌های خود امر اشتغال پایدار را مورد توجه قرار داده‌اند تصریح کرد: اعضای دولت در اولویت‌های برنامه‌های خود به اشتغال پرداخته‌اند.

بهروزی‌فر اولویت بعدی کشور پس از اشتغال را معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی خواند و گفت: بحران شیوع کرونا در کشور نیز از دیگر مسائل پیش ‌روی دولت است که همه ارکان در مهار آن نقش دارند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس افزود: وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی اصلی مهار کرونا است اما همه‌گیری این ویروس در سراسر جهان و به تبع ایران می‌طلبد که همه ارکان، وزارت بهداشت را در این زمینه حمایت کنند‌.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: باید یک عزم ملی و همه جانبه برای مبارزه با این ویروس در کشور شکل گیرد و آقای رئیسی نیز به سرعت به محض آغاز به کار در جهت کنترل اپیدمی کرونا در کشور وارد عمل شد.

وی درباره وضعیت «استفساریه اصلاح قانون نظام صنفی» در مجلس با بیان اینکه وزارت صمت یکی از ناظران و متولیان این طرح است افزود: بر این اساس طرح مذکور توسط وزارت صمت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

بهروزی‌فر با اشاره به اینکه ممکن است وزارت صمت پیشنهادات دیگری را به این طرح بیفزاید گفت: به دلیل بررسی کابینه دولت و طبق اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح طرح «استفساریه اصلاح قانون نظام صنفی» فعلاً مسکوت مانده اما در دستور کار مجلس قرار دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در مورد پیگیری نمایندگان برای ممانعت از ورود برنج در فصل برداشت آن ابراز داشت: در بحث واردات برنج از سوی مجلس به وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت تذکراتی داده شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس تذکرات مجلس وزارت‌خانه‌ کشاورزی و صمت به هیچ وجه حق صدور مجوز واردات برنج در فصل برداشت آن را ندارند.

وی افزود: پس از عرضه برنج توسط کشاورزان به بازار، آن‌گاه وزارت جهادکشاورزی و صمت می‌توانند میزان کمبود برنج در بازار بر اساس سرانه مورد نیاز را وارد کنند و اگر غیر از این رویه، اقدامی انجام شود مجلس به واسطه وظیفه نظارتی خود برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار