کد خبر : 69225
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400- 12: 18

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

برنامه های کانون های مساجد گیلان در ایام محرم تشریح شد

برنامه های کانون های مساجد گیلان در ایام محرم تشریح شد

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تشریح برنامه‌های سوگواری ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد از برگزاری این برنامه‌ها در هفت محور خبرداد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با تسلیت ماه محرم برنامه های سوگواری کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان را تشریح کرد و بر ضرورت تعظیم شعائر حسینی با بهره گیری از فضای مجازی در این ایام تاکید کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه برنامه های امسال در هفت محور برگزار می شود افزود: قرآن و عترت، مقابله با کرونا، فرهنگی، هنری، خانه و خانواده، کتابخوانی و فضای مجازی از محورهای هفت گانه فعالیت های کانون های مساجد در ماه محرم است.

وی حوزه قرآن و عترت را مورد اشاره قرار داد و برگزاری محافل قرآنی، ختم صلوات به نیت شهدای کربلا، برنامه انس با قرآن در شب عاشورا، ادعیه خوانی به ویژه قرائت زیارت عاشورا، برپایی نماز ظهر عاشورا، سخنرانی امام جماعت به همراه پرسش و پاسخ ویژه این ایام را مهمترین برنامه های این محور اعلام کرد‌

رضوانی نژاد با اشاره به شیوع کرونا و لزوم رعایت توصیه های بهداشتی به ویژه در سوگواری های حسینی گفت:ا رعایت بهداشت فردی در مراسم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و سایر اقلام شخصی، توزیع نذورات و کمک مومنانه به صورت بسته بندی و مواد غذایی خام و اقلام بهداشتی با محوریت نیازمندان از جمله برنامه ها است.

وی با بیان اینکه جهاد بچه های کانونی و مسجدی برای مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در گیلان اعضای کانون های مساجد به انجام رسالت خود از پایگاه مسجد با مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان پرداختند و همچنان تداوم دارد.

به گفته رضوانی نژاد برگزاری جلسه هماهنگی ماه محرم در مسجد، برگزاری جلسات روشنگری با موضوع مقابله با بدعت ها و شبهات در عزاداری، شرکت در مسابقات، جشنواره های استانی و کشوری (فهما)، انعکاس برنامه های این ایام کانون و مسجد در سامانه بچه های مسجد، فعالیت رادیو مسجد، فضاسازی مسجد و محله و برگزاری «سه شنبه های تکریم» از برنامه های فرهنگی کانون های مساجد در ماه محرم است.

وی بخش هنری را شامل برنامه هایی چون برگزاری نمایشگاه عاشورایی، اجرای سرود بچه های مسجد، فضاسازی مساجد با محوریت احدایث امام حسین (علیه السلام)، پشت نویسی خودروها، برگزاری محفل شعر عاشورایی، تهیه نشریات با موضوع فرهنگ عاشورایی و برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی ویژه کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان بخش خانه و خانواده را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به فضاسازی خانه و نصب پرده عزاداری در سردرب منزل برای مشارکت در پویش هر خانه یک حسینیه اظهارکرد:، برگزاری روضه های خانگی با حضور اعضای خانواده، مشارکت در مسابقه فرهنگی و هنری، معرفی سبک زندگی و دینی و الگوهای رفتاری اهل بیت (علیهم السلام )و تبیین اهداف، پیام و علل قیام عاشورا توسط والدین به فرزندان از دیگر برنامه هایی است که در قالب بخش هنری اجرا میشود.

برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی کتب به ویژه کتب عاشورایی، برگزاری نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتب ترویج فرهنگ عاشورایی و ارائه خدمات کتابخوانی در درب منازل با موضوع این ایام به همت فعالان کانون های مساجد  از برنامه های بخش کتابخوانی است که رضوانی نژاد بدان اشاره کرد.

وی با تاکید بر بهره گیری گسترده از فضای مجازی در شرایط کرونایی امروز که سلامت مردم در خطر است اظهار کرد: ارائه انعکاس برنامه و فعالیت های کانون های مساجد در فضای مجازی، جذب خیرین، راه اندازی سامانه پیامکی، ارائه سخنرانی های کوتاه، مداحی و بارگذاری روایات و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) در کانال ها و گروه های پیام رسان از جمله برنامه ها در بخش فضای مجازی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان از همه فعالان کانون های مساجد خواست تا طبق منویات مقام معظم رهبری نظارت بیشتری بر مراسم های عزاداری ها و رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند تا مراسم ها بدوم مشکلی برای کادر درمان برپا شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار