کد خبر : 55486
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

امام جمعه‌ای در شالیزار/

“برنج‌ بینی” امام جمعه رشت در یکی از مزارع گیلان+ گزارش تصویری

“برنج‌ بینی” امام جمعه رشت در یکی از مزارع گیلان+ گزارش تصویری

.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جریان برداشت محصول برنج همراه با شالیکاران در روستای “سند” شهرستان فومن با بیان خدا قوت و خسته نباشید به کشاورزان گیلانی اظهار کرد: محصول برنج با رنج حاصل می شود و امروز آمدیم به کشاورزان بگوییم سختی های کار شما را درک می کنیم.

وی، بیشتر شالیکاران گیلانی را تک محصولی عنوان کرد و افزود: محصول عمده کشاورزان در استان برنج است و محصولات دیگری ندارند تا بتوانند امور زندگی خود را با آن بگذرانند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشاورزی گیلان نظام پایداری ندارد، تصریح کرد: شالیکاران هنگام نشای برنج با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند و در زمان برداشت محصول، باران های موسمی موجب خواباندن خوشه های برنج می شود.

آیت الله فلاحتی به سختی ها و هزینه های بالای برداشت دستی محصول برنج اشاره کرد و گفت: کمباین به دلیل خوابیدن خوشه ها نمی تواند در شالیزارها فعالیت داشته باشد و روش برداشت دستی هزینه های بسیاری به کشاورزان تحمیل می کند.

وی با اشاره به سوء استفاده دلالان برنج از شالیکاران در فصل برداشت محصول، بیان کرد: از دولتمردان می خواهیم همان طوری که نمایندگان مردم در مجلس مطرح کردند، در ماه های آینده و حداقل در سه ماه پاییز از واردات برنج خودداری کنند و اگر وارد کردند به بازار عرضه نشود تا کشاورزان بتوانند محصول خود را به آسانی در بازار عرضه کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شالیکاران را دارای مشکلات بسیار در تولید محصول برنج دانست و اظهار کرد: آمدیم از نزدیک مشکلات شالیکاران را ببینیم و این دردها را به مسئولان مربوطه انتقال دهیم.

آیت الله رسول فلاحتی با حضور در روستای “سند” شهرستان فومن در برداشت محصول برنج با شالیکاران این روستا همراهی کرد و روستائیان مسائل و مشکلات خود را با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار