کد خبر : 31594
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397- 37: 16

برنج ایرانی سالم و عاری از سموم است

برنج ایرانی سالم و عاری از سموم است

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه سطح تولید برنج ارگانیک در کشور خیلی کم است گفت: برای کاهش مصرف سموم، به‌ویژه سموم کم‌خطر فقط تولید مدنظر نیست اما درمجموع برنج ایرانی برنج سالمی است و عاری از سموم است.

به گزارش گیلانستان مریم حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسسه تحقیقات برنج کشور، ملی است اظهار کرد: یک ایستگاه موسسه تحقیقات برنج کشور در گیلان است و معاونت اش نیز در آمل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ما با توجه به نیاز جامعه حرکت می‌کنیم افزود: در زمینه به زراعی قدم‌های خوبی تاکنون برداشته‌شده و برای آینده نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه معرفی ارقام پر محصول انجام‌شده گفت: در کنار معرفی ارقام پر محصول، ارقام باکیفیت بالا را نیز معرفی کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به معرفی رقم جدید رش در گیلان و رقم تیسا توسط معاونت موسسه در مازندران افزود: دستیابی به ارقام جدید پرمحصول که دارای کیفیت مناسب باشند بسیار بااهمیت است.

وی با بیان اینکه سطح تولید برنج ارگانیک در کشور خیلی کم است تصریح کرد: برای کاهش مصرف سموم، به‌ویژه سموم کم‌خطر فقط تولید مدنظر نیست بلکه حفظ خاک نیز اهمیت فراوانی دارد اما درمجموع برنج ایرانی برنج سالمی است و عاری از سموم است.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با تأکید بر اینکه در سال‌های آینده بی‌تردید با کمبود آب مواجه می‌شویم بیان کرد: مسوولان باید برای مشکل احتمالی کم‌آبی در سال‌های آینده فکر کنند و ما نیز برای پایداری کشت برنج در استان برنامه‌ریزی داریم و ایده خود را در سال ۹۸ اجرایی می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه ما به دنبال از بین بردن آفات نیستیم افزود: مدیریت آفات در شالیزارها مدنظر ما قرار دارد و مدیریت زراعی و کنترل بیولوژیک ازجمله اقدامات موسسه است.

 وی با اشاره به اینکه سموم علف‌کش در مزارع تأثیرگذار بوده‌اند گفت: به دلیل عملکرد مثبت سموم علف‌کش در مزارع، علف‌کش‌های زیادی را تولید کرده‌ایم.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه خاک شالیزار، یک خاک ویژه است اظهار کرد: همکاری نزدیک‌ بین تحقیقات و اجرا باعث موفقیت فعالیت‌ها می‌شود و به همین دلیل ما برنامه‌های کاربردی زیادی در بخش کشاورزی داریم تا تعداد افراد حاضر در شالیزار کمتر شود و کار کشاورزی باصرفه‌تر شود.

حسینی با بیان اینکه در بخش شالیزاری با ۶۰۰ هزار نفر بهره‌بردار در شمال کشور روبه‌رو هستیم افزود: باوجود وسایل ارتباط‌جمعی کار ما راحت‌تر شده اما به دلیل اینکه اکثر کشاورزان دارای سن بالایی هستند کار برای آموزش سخت است و جوانان نیز رغبت به حضور در بخش کشاورزی ندارند.

وی با اشاره به برنامه معرفی ارقام برنج مقاوم به خشکی گفت: معرفی رقم طاهر در مازندران و قدسی در گیلان در راستای برنامه معرفی ارقام برنج مقاوم به خشکی به‌عنوان یک راهکار اساسی در جهت مقابله با بحران آبی موجود است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار