کد خبر : 45237
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398- 11: 18

رئیس سازمان صمت گیلان:

برپایی نمایشگاه تخصصی راهکاری مناسب برای توسعه صادرات است

برپایی نمایشگاه تخصصی راهکاری مناسب برای توسعه صادرات است

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه این استان دروازه ورود کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه است، گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی راهکاری مناسب برای توسعه صادرات است.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق پوش عصر پنجشنبه در جلسه نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا و کارگروه صادرات غیرنفتی گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: گیلان دروازه ورود به کشورهای همسایه برای تحرک و رونق اقتصاد ملی است.

وی افزود: استان گیلان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای مبادله کالا با کشورهای حاشیه خزر از طرق دریایی، ریلی و خشکی دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان ادامه داد: در گیلان به عنوان استانی مرزی جلسه ساماندهی مبادلات مرزی، صدور کارت‌های بازرگانی، تشکیل کارگروه پایش کارت بازرگانی با دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل نمایشگاه تخصصی راهکاری مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی است، افزود: ۱۲ نمایشگاه تخصصی دام، طیور، جهیزیه، دکوراسیون داخلی، لوازم آرایشی، بهداشتی، صنایع غذایی در سطح استان گیلان برگزار شده است.

افزایش ۶۰ درصدی گمرکات گیلان در ۹ ماهه نخست امسال

ناظر گمرکات استان گیلان در ادامه این جلسه از هدف گذاری برای انجام صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی خبر داد و اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۶۰ درصد این هدف گذاری محقق شده است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد درباره میزان صادرات انجام شده از طریق مرزهای گیلان نیز گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۸ میلیون دلار شامل محصولات کشاورزی، پلاستیکی، شیشه کشورهای همسایه صادر شده که بیشترین مقدار صادرات به کشور روسیه و سپس آذربایجان صادر بوده است.

وی میزان واردات کالا در این مدت را بیش از ۹۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۶ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان به لحاظ وزنی ۲ درصد افزایش داشته است. عموم این کالاها گوشت، روغن، چوب بوده که از روسیه و قزاقستان وارد شده است.

یوسفی نژاد با اشاره به افزایش بیش از ۶۰ درصد درآمد گمرکات، درباره اتحادیه گمرکات اوراسیا نیز گفت: از آغاز عضویت ایران در این اتحادیه، بیش از ۷۰ درصد صادرات از استان گیلان بویژه آستارا انجام شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار