کد خبر : 83766
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی بسیج در گیلان

برپایی نمایشگاه صنایع دستی بسیج در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی بسیج در استان گفت: بیش از ۶۰ هنرمند در این نمایشگاه مشارکت کرده اند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، ولی جهانی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان بسیج هنرمندان همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به گاه شمار برای نمایشگاه دستی بسیج، افزود: این نمایشگاه از ۷ لغایت ۱۴ آذر از ساعت ۱۰ الی ۱۷ میزبان علاقه مندان است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از برپایی ۳۰ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی بسیج در رشت خبر داد و اضافه کرد: تولیدات فاخری از رشته‌های چوب تراشی، گلیم بافی، چادرشب بافی، میناکاری و سایر صنایع دستی و سنتی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

 

جهانی، معرفی هنرمندان صنایع دستی را اولویت‌های مهم برپایی چنین نمایشگاه‌هایی برشمرد و بیان کرد: انتقال فرهنگ صنایع دستی و سنتی به نسل آینده و برجسته سازی تولیدات فاخر سنتی گیلان از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه است.

 

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ هنرمند گیلانی آثار خود را در نمایشگاه صنایع دستی بسیج با عنوان دست آفرین‌های هنر ایرانی در معرض دید علاقه مندان می‌گذارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار