کد خبر : 52043
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399- 58: 17

معاون گردشگری گیلان:

برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

معاون گردشگری گیلان با اشاره به پیگرد قانونی برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز گفت: فعالیت تورهای غیرمجازی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می‌کنند می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

به گزارش گیلانستان،حمیدرضا آذرپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت هر گروهی با عنوان گروه کوهنوردی، طبیعت‌گردی و نظایر آن در استان گیلان بدون دریافت مجوز ممنوع است، اظهار کرد: برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در تشریح بیشتر چگونگی توقف فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی و انتظامی استان گیلان و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل با چنین گروه‌هایی برخورد می‌شود.

آذرپور با بیان اینکه برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در ایام عزاداری ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، تصریح کرد: شرایط بیماری کرونا در گیلان به تثبیت نسبی رسیده است، به همین علت زمینه لازم برای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان فراهم شد.

وی عمل به دستورات و پروتکل‌های وزارت بهداشت و تأییدیه‌های ستاد ملی و استانی کرونا را توسط واحدهای گردشگری مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: حوزه گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا متحمل شده است بنابراین با حمایت‌های دولت و دستگاه‌های ذیربط حمایت از فعالان این عرصه آغاز شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از زیان فراوان دفاتر خدمات مسافرتی استان به جهت شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها سخن گفت و اظهار داشت: فعالیت تورهای غیرمجازی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می‌کنند می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

آذرپور با بیان اینکه برخورد با تورهای گردشگری فعال در فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: ارائه خدمات تور با عناوینی نظیر گروه گوهنوردی، طبیعت گردی و مانند این‌ها بدون داشتن مجوز بند “ب” ممنوع است بنابراین انتظار داریم تمام فعالان حوزه گردشگری ضوابط را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های گردشگری فاقد مجوز از سوی  معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان گیلان رصد و گزارش آن به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود اظهار داشت: گیلان دارای مواهب طبیعی و زیبایی است که می‌توان از آن در مسیر توسعه استان استفاده کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار