کد خبر : 8140
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1395- 41: 19

برگزاری اردوهای مختلط دانشجویان دانشگاه گیلان در سایه غفلت مسئولین!/ چه کسی پاسخگوست؟ + تصاویر

برگزاری اردوهای مختلط دانشجویان دانشگاه گیلان در سایه غفلت مسئولین!/ چه کسی پاسخگوست؟ + تصاویر

این هنجار شکنی و حرکت غیر اخلاقی نه تنها انجام می شود بلکه تصاویر این اردو های مختلط دانشجویی دانشگاه گیلان در شبکه های اجتماعی با وضعیت نامناسبی انتشار یافته است.

به گزارش ” گیلانستان ” ،چندی است برگزاری اردوهای مختط از سوی برخی دانشگاه‌های کوچک و بزرگ یکی از معضلات اصلی دانشگاه های کشور شده است. هرقدر قانون، تبصره و لایحه برای دانشگاه‌ها رو می کنند انگار بی فایده است؛ هر روز دانشگاهی قد علم کرده و به نوعی راه خود را برای برگزاری اردوی مختلط با بهانه های مختلف در پیش می گیرد و مصرانه هم تاکید دارند که به قوانین و مقررات وزارت علوم و تاکیدات مسئولان ذیربط همچنان پایبندند.اردوی دانشجویی مختلط ممنوع است اما برخی دانشجویان به کمک برخی مسئولین دانشگاه ها به طور غیر رسمی به برگزاری اردوهای دانشجویی مختلط در قالب تورهای مسافرتی می پردازند تورهایی که به محیط هایی برای تخلیه غرایض جنسی دختران و پسران تبدیل شده است.

حال این بار دانشگاه گیلان بود خود نیز دچار این معضل در استان شده است! گروه های تفریحی دانشجویی که مدعی مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند و با پخش اطلاعیه ها در شبکه های اجتماعی دانشجویی استان و همچنین با ایجاد کانال های تلگرامی به برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی می پردازند.

گروه هایی که در اطلاعیه های خود محل قرار اجتماع دانشجویان را برای برگزاری اردوی های مختلط در مقابل دانشکده های دانشگاه گیلان قرار می دهند و حتی در اطلاعیه های خود مبادرت به انتخاب نماینده های دانشجویی در هریک از خوابگاه های دانشگاه گیلان می کنند تا جمع آوری و ثبت نام دانشجویان در غفلت مسئولین دانشگاه به سهولت انجام گردد.

حال این هنجار شکنی و حرکت غیر اخلاقی نه تنها انجام می شود بلکه تصاویر این اردو های مختلط دانشجویی دانشگاه گیلان در شبکه های اجتماعی با وضعیت نامناسبی انتشار یافته است که روز به روز محیط علمی دانشگاه را به سمت ناهنجاری ها و سرگرمی های مبتذل پیش می برد که این هشداری است برای مسئولین دانشگاه گیلان و حتی مدیرانی استانی!

نکته قابل توجه آن است که خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که مسئولین دانشگاه از این اردوهای مختلط دانشجویی با خبر هستند اما برخورد بازدارنده ایی را با مسببین این امر نکرده اند و این اردوهای دانشجویی همچنان در سایه غفلت مسئولین این دانشگاه در حال برگزاری است! این عمل مغایر با سخنان مسئولین وزارت علوم است که در موضع گیری های مختلف بیان کرده اند اگر اردویی برگزار شده، به مدیران تذکر داده شده و با عوامل برگزار کننده هم برخورد شده است؛ ما معتقدیم حفظ حریم ها در چارچوب قوانین یک اصل است.

اما موضوع مهم دیگر این است که این گروه دانشجویی شدیدا بر روی مجوز از میراث فرهنگی گردشگری گیلان تاکید دارد و معتقد است که فعالیت هایشان با مجوز قانونی در حال انجام است و حتی در شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر مجوز خود از این سازمان، مبادرت به ثبت نام دانشجویانی گیلانی می کند! به نظر می رسد ورود نهادهای نظارتی استان در قبال این نوع مجوز دادن های سازمان گردشگری استان امری ضروری است./’پیک دانشجو

تصاویری از اردوهای مختلط دانشجویی گروهی به نام تیک در دانشگاه گیلان:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار