کد خبر : 5736
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395- 03: 20

برگزاری جشن‌های مائده ولایت در گیلان/ اطعام ۴۰ هزار نفر مردم رشت در عید غدیر

برگزاری جشن‌های مائده ولایت در گیلان/ اطعام ۴۰ هزار نفر مردم رشت در عید غدیر

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان از برگزاری جشن‌های مائده ولایت و عید غدیر در این استان خبر داد.

به گزارش “گیلانستان” ، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: همزمان با عید غدیر جشن‌های مائده ولایت در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشن‌های مائده ولایت را با مشارکت مردمی و نذر خیران مومن عنوان کرد و افزود: عید غدیر خم ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در شهر رشت اطعام می‌شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: مجموعه‌های مردمی و هیأت‌های مذهبی و بعضی از مساجد شهر رشت در برگزاری جشن مائده ولایت مشارکت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های جشن مائده ولایت در گیلان تصریح کرد: ارائه جشن‌ها، سرورها و شورآفرینی‌ها به سبک دینی از اهداف برگزاری جشن‌های مائده ولایت است.

مهدوی به برگزاری جشن مائده ولایت در شهرهای لاهیجان و بندر انزلی اشاره کرد و گفت: امیدواریم روزی برسد در تمام روستاها و محله‌ها همچنان که در عزای عاشورای حسینی(ع) شرکت می‌کنند برای سرور عید ولایت غدیر خم نیز به صورت مردمی به بزرگداشت غدیر خم بپردازند.

وی متذکر شد: اگر مناسبت‌های مذهبی به صورت پر شور و مردمی برگزار شود جامعه به ویژه جوانان را نسبت به هجمه‌ها و شبیخون‌های فرهنگی نرم دشمنان دین، آیین و مردم ایران بیمه می‌کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در ادامه یادآور شد: مناسبت‌های مذهبی را نباید دست کم گرفت و با ابراز محبت باید ارادت جامعه را پایدار و پویا نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر غدیر خم را جدی بگیریم تحقق ظهور امام زمان(عج) نزدیک‌تر می‌شود زیرا ظهور امام زمان(عج) منوط به درک پیام غدیر خم است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار