کد خبر : 8130
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1395- 43: 12

برگزاری جلسه استیضاح شهردار رشت / درگیری لفظی ۲ عضو شورا

برگزاری جلسه استیضاح شهردار رشت / درگیری لفظی ۲ عضو شورا

جلسه استیضاح شهردار رشت با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش گیلانستان ، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت پیش از ظهر امروز وارد جلسه استیضاح خود شد و گزارشی از عملکرد حوزه خدمت خود را به اعضای شورا ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طی ۱۰ روز اخیر تمام مبالغ مورد نظر شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه و سازمان‌های تابعه پرداخت شده است.

شهردار رشت درباره وضعیت آسفالت این شهر گفت: حجم انبوهی از آسفالت در نقاط مختلف شهر در حال انجام بوده و در برخی از مناطق تقاضای آسفالت و در بعضی دیگر نیز تقاضای مرمت را دارند و در زمینه بحث فنی آسفالت نیز توافق‌هایی درباره زیر سازی، تولید و پخش آسفالت انجام شده است.

وی درباره جمع‌آوری شهرنت‌های بانک شهر افزود: در چند مرحله اخطاریه‌هایی در این زمینه داده شده و از طریق دادستانی نیز این موضوع در دست بررسی بوده و از آنجا که جمع‌آوری شهر نت‌ها به لحاظ اجتماعی می‌تواند بحث‌هایی را به دنبال داشته باشد سعی داریم این موضوع به طور کاملا قانونی بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه بودجه شهرداری باید براساس ۹ ماه ابتدای سال جاری و سه ماه آخر سال و معمولا با ۲۰ درصد افزایش بسته شود‌، گفت: بودجه پیشنهادی سال ۹۵ حدود ۳۷ درصد محقق شده و در حالی که ۱۰ ماه از سال گذشته و وقتی نتوانستیم بودجه سال جاری را محقق کنیم بودجه پیشنهادی سال ۹۶ غیر قابل توجیه است.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری رشت گفت: پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری جزو وظایف شهردار بوده و دلیلی برای تشکر از او وجود ندارد.

عضو دیگر شورای اسلامی رشت نیز با اشاره به موضوع طرح سؤال از شهردار رشت گفت: امروز تعدادی از رانندگان اتوبوسرانی به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق در مقابل سازمان تجمع کردند.

فرهاد شوقی گفت: شهردار رشت در استیضاح قبلی نیز تاریخ‌های زمان پرداخت حقوق معوقه را اعلام کرده بود اما هیچ ترتیب اثری داده نشد و در مورد آسفالت نیز باید گفت که آسفالت همچنان با همان کیفیت نامطلوب در حال ریخته شدن است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت اعضای شورا را افرادی ساده فرض می‌کند، تصریح کرد: شهردار رشت درآمد شهرداری را در بودجه دوسال اخیر از روی عمد به نحوی مطرح می‌کند که بتواند پروژه‌هایی را اجرایی کند که در اولویت شهر نیست.

وی بیان کرد: جمع‌آوری شهرنت‌های بانک شهر نیازمند اقدام‌های حقوقی نیست و زمانی که شخص شهردار ریاست هیأت مدیره بانک شهر استان را به‌عهده دارد نباید این همه حرف و حدیث پیش آید ضمن اینکه شهردار رشت در نشست‌های خبری خود تعدادی از اعضای شورا را باج‌گیر و ضد توسعه نامید و تقاضا دارم در جلسه امروز نام این تعداد از اعضای شورا را شهردار اعلام کند.

به گزارش گیلانستان ، فاطمه شیرزاد و مجید رجبی دو عضو شورای شهر رشت در جریان برگزاری جلسه استیضاح شهردار با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار