کد خبر : 25528
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397- 14: 22

برگزاری جلسه هفتگی مناجات نیمه شب در شهر رشت بسیار نیاز است/ یک مداح نباید نگاه کاسبانه داشته باشد

برگزاری جلسه هفتگی مناجات نیمه شب در شهر رشت بسیار نیاز است/ یک مداح نباید نگاه کاسبانه داشته باشد

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه خواننده امام حسین(ع) نباید بدبخت باشد بلکه باید هفته‌ای یکی دوشب برای خود در دل سحر مناجات داشته باشد، گفت: خوانندگان دستگاه امام حسین(ع) باید بدانند یک شبه نمی‌توانند به مقام آیت الله قاضی دست یابند.

حاج حسین سازور از مداحان اهل بیت(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان با اشاره به فقدان یک جلسه مناجات شبانه در شهر رشت، اظهار کرد: نیاز مبرم برادران هیئتی، صاحبان هیئات و مداحان و ممبری‌هایی که برای هیئت‌ها منبر می‌روند، مناجات شبانه است.

وی با بیان اینکه باید هیئتی‌های رشت همت و این جلسات را به خاطر خدا و برکات سحرراه اندازی کنند، افزود: این مراسم می‌تواند سحر شب جمعه، برنامه دعای کمیل و مناجات باشد، که در این راستا تعداد و کمیت مهم نیست اما کیفیت مجلس از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مداح برجسته تهران گفت: اگر ۵ تا ۲۰ نفر در این جلسات شبانه حضور پیدا می‌کنند، باید با همدیگر متعهد شوند که برای جلب رحمت الهی و دفع بلا هرگز این مراسمات شبانه را ترک نکنند و پای ثابت مناجات شبانه باشند.

سازور با اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه مراسمات مناجات شبانه در شهر، تصریح کرد: این مراسمات در مساجد و یا حسینیه‌ها به گونه‌ای برگزار گردد که مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه خواننده امام حسین(ع) نباید بدبخت باشد بلکه باید هفته‌ای یکی دوشب برای خود در دل سحر مناجات داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر در ماه مبارک رمضان و دیگر ماه‌های سال در دل شب مسجد ارگ تهران پر از افراد مختلف برای شرکت در مناجات خوانی است، به عقبه آن بر می گردد.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه حاج منصور ارضی این شخصیت الهی و نورانی نزدیک به چهل سال است که هر هفته سحر شب جمعه خواندن دعای کمیلش ترک نشده است، اظهار کرد: شصت سال قبل از این چهل سال حاج منصور هم، مراسم برگزار میشد و صد سال است که دعای کمیل برگزار می شود.

سازور افزود: خوانندگان دستگاه امام حسین(ع) باید بدانند یک شبه نمی‌توانند به مقام آیت الله قاضی دست یابند، بلکه باید ذره ذره لذت مناجات با خدا به کامشان بیاید و خودشان فیض ببرند.

وی با بیان اینکه جوانانی که می‌خواهند پا به عرصه ستایشگری بگذارند، به نظرم نیایند بهتر است، زیرا این کار هم زحمت دارد و هم مسئولیتش زیاد است، گفت: اگر جوانی می خواهد ذاکر و خواننده امام حسین(ع) شود باید برای امام حسین(ع) بار ببرد، اما اینکه فقط برای شهرت و پول و احترام وارد این عرصه شوند نگاه کاسبانه است.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه اگر جوانی می تواند باری که قرار است برای امام حسین(ع) را ببرد به دوش بکشد وارد این عرصه شود، تصریح کرد: نباید نگاه کرد که چهارنفر مداح یک جا می روند و مردم برایشان سر و دست می شکنند پول هم می گیرند و عزتم می گذرانند اینها خوانندگی نیست بلکه حاشیه های خواندن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار