کد خبر : 14855
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان

برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان

مسئول دیبرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان خبرداد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه کانون‌های مساجد گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مسجد برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جشنواره قرآن از پرشورترین و برترین جشنواره‌هایی است که با استقبال اعضای کانون‌ها همراه است افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگی غنی اسلام، حضور پرنشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی، ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌ها و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

حجت الاسلام پورابراهیم از برگزاری جشنواره مدهامتان در دو بخش خواهران و برادران خبر داد و اظهارکرد: بخش برادران شامل ۶ رشته قرآنی قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز است.

 

وی ادامه داد: مسابقات بخش خواهران نیز شامل دو رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه کسانی که رتبه ممتاز (اول تا پنجم) مسابقات بین المللی را داشته باشند نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند تصریح کرد: این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ است.

 

وی خاطرنشان کرد: در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره اذکار نماز افراد ۸ تا ۱۵ سال اجازه شرکت دارند.

 

حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: مرحله استانی این جشنواره مهر سال جاری برگزار می‌شود./ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار