کد خبر : 54576
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399- 57: 10

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

برگزاری دوره‌های مختلف کارآفرینی ویژه جوانان در گیلان؛ متولی حوزه جوانان تنها یک دستگاه نیست

برگزاری دوره‌های مختلف کارآفرینی ویژه جوانان در گیلان؛ متولی حوزه جوانان تنها یک دستگاه نیست

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه متولی حوزه جوانان فقط یک دستگاه نیست گفت: دوره‌های مختلف کارآفرینی ویژه جوانان در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مریم بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره‌های مختلف کارآفرینی ویژه جوانان در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: بدون شک متولی حوزه‌های مربوط به جوانان فقط یک دستگاه نیست و برای حل مشکلات این بخش همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه بخش مربوط به جوانان چند سالی است که به حوزه ورزش اضافه و شرح وظایف ویژه‌ای نیز در راستای آن برای نهادها و یا ادارات کل تابعه مشخص شده است عنوان کرد: یکی از وظایف این اداره کل پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات مربوط به جوانان است.

بخشی پایش و پژوهش وضعیت جوانان و تدوین و اجرای برنامه‌هایی که در بخش کارآفرینی و اشتغال آنان مؤثر واقع می‌شوند را نیز از دیگر رسالت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان تلقی کرد و افزود: پیگیری مطالبات جوانان از طریق دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر تکالیف این اداره کل محسوب می‌شود.

وی همگرایی و همکاری هر چه بیشتر تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه جوانان را در رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: اداره کل ورزش و جوانان گیلان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان موارد مختلفی نظیر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به جوانان را پیگیری می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه پس از پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی حوزه جوانان نتایج آن در قالب گزارش به استانداری ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: افزایش سقف وام‌های کم‌بهره ازدواج  از جمله اقدامات بسیار خوبی است که در سال‌های اخیر عملی شده است.

بخشی رسیدن وام ازدواج به ۱۰۰ میلیون تومان با سود بازپرداخت ۴ درصد را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی در افزایش گرایش به ازدواج مؤثر است ابراز داشت: بازنشر طرح‌های کارآفرینی که در اجرا موفق عمل کرده بودند از دیگر اقداماتی است که اداره کل ورزش و جوانان گیلان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح‌های کارآفرینی موفق از سراسر کشور جمع‌آوری شده و برای شروع کسب و کار در اختیار جوانان علاقمند قرار می‌گیرد عنوان کرد: بودجه استان گیلان در سال ۹۷ برای کارآفرینی حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس تسهیلات پرداختی ۴۰ رسته شغلی در استان ایجاد شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار