کد خبر : 41756
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1398- 58: 11

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

برگزاری دوره های آموزشی مهارتی تیم های واکنش سریع کشور در گیلان

برگزاری دوره های آموزشی مهارتی تیم های واکنش سریع کشور در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: دومین مرحله دوره های آموزشی مهارتی ویژه تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر در مرکز آموزشی تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود در حال برگزاری است.

به گزارش گیلانستان مهدی ولی پور گفت: دومین مرحله برگزاری دوره های آموزشی مهارتی ویژه تیم های واکنش سریع با حضور ۹۰ نفر از نجاتگران استانهای گیلان، آذربایجان غربی و شرقی و قزوین  آغاز شده و به مدت یک هفته در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به حادثه خیزی کشور و لزوم آمادگی تیم های امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر، اعضای تیم واکنش سریع دارای آمار جمعیتی۱۲۰ هزار نفر در این دوره حضور دارند.

ولی پور خاطرنشان کرد: این دوره با هدف ارتقای سطح مهارتی، حضور موثر تیم های واکنش سریع   همچنین آمادگی در برابر حوادث احتمالی در سه رسته جستجو و نجات در آوار، ارتفاع و فضای معلق و جاده در حال برگزاری است.

وی گفت: سر فصلهای آموزشی دوره جستجو و نجات در آوار و فضای معلق شامل (مقدمات جستجو و نجات، آشنایی با تجهیزات نجات در آوار و ارتفاع، صعود و فرود و عبور عرضی، حمل و انتقال مصوم در ارتفاع رها سازی، هدایت عملیات جستجو، فوریت های پزشکی در آوار، دوره ارتفاع و فضای معلق شامل (پیمایش در کوهستان، هواشناسی، ابزار شناسی، بقا  و تغذیه در کوهستان، کمک های اولیه در کوهستان، خطرات کوهستان، بسکت کردن و حمل مصدوم، جهت یابی و دوره جاده شامل ( شرح وظایف نجاتگران، مبانی و پایه های جستجو و نجات، تثبیت مصدوم، رهاسازی و تریاژ، آشنایی با تجهیزات امداد و نجات به صورت تئوری و عملی است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار