کد خبر : 71889
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400- 38: 14

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری دومین جشنواره استانی “حبیب” جهت مقابله با تهاجم فرهنگی

برگزاری دومین جشنواره استانی “حبیب” جهت مقابله با تهاجم فرهنگی

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره رسانه ای «حبیب»، گفت: این جشنواره به دنبال ارتقا و بسیج رسانه های مردمی برای تقابل با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به آغاز فراخوان دومین جشنواره استانی رسانه‌ای حبیب ویژه تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای گیلان، اظهار کرد: این جشنواره با بهره گیری از دو چهره قرآنی «حبیب نجار» و «حبیب بن مظاهر» به ابتکار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از سال گذشته راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره نمایش کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی و مساجد است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب که امروز افرادی همانند شهید آوینی باید زحمات و تلاش‌های مجموعه‌های دینی و گروه‌های مردمی در مواجهه با موضوعات مختلف را به نمایش بگذارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است و بیش از هر زمان دیگری رسانه تأثیرگذار است، گفت: در سال گذشته شاهد ثمرات خوب برگزاری جشنواره حبیب بودیم امسال نیز به دنبال ارتقای کیفیت آثار تولیدی هستیم.

برگزاری دومین جشنواره حبیب در چهار محور

وی با بیان اینکه جشنواره حبیب در چهار محور تعظیم شعائر دینی، خدمات اجتماعی تشکل‌های دینی، تولید آثار در حوزه جمعیت و خانواده و مسجد و امام محله برگزار می‌شود، اضافه کرد: آثار باید در قالب مستند، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ و به مدت حداکثر ۲۳ دقیقه تولید شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه در بخش تولید آثار با موضوع جمعیت و خانواده علاوه بر تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی، هنرمندان مستقل نیز می‌توانندآثار تولیدی خود را ارسال کنند، ادامه داد: متأسفانه امروز با بحران جمعیت در سطح کشور به ویژه استان گیلان مواجه هستیم و جشنواره حبیب نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته است.

وی با بیان اینکه آثار در دو بخش فنی و محتوایی داوری می‌شود، گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به صورت لوح فشرده، ارسال به ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی و ارسال لینک ویدئو به سایت سازمان و یا از طریق شماره تلفن ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ از طریق پیام رسان واتس آپ ارسال کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا پایان دی ماه امسال عنوان و تصریح کرد: آثار تولید شده باید مربوط به دو سال اخیر باشد و آثاری که سال گذشته در جشنواره حبیب شرکت کرده‌اند مجاز به شرکت در این دوره نمی‌باشند.

وی همچنین با بیان اینکه آثار بعد از ارسال امکان تغییر ندارد، بیان کرد: محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی تعیین نشده و شرکت کنندگان می‌تواند در هر محور به هر تعداد اثر ارسال کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۰۰ اثر از ۱۵۰ تشکل دینی و مذهبی ارسال شده بود، افزود: انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش تعداد آثار ارسالی باشیم.

 

رشد و ارتقای بسیج رسانه‌های مردمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت آثار تولیدی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اقدام به برگزاری دوره آموزشی کرده است، اضافه کرد: این دوره آموزشی با عنوان «هنر و رسانه» در موضوعات ایده یابی، تولید اثر با موضوع ازدواج و جمعیت، انتقال تجربیات، تولید، پیش تولید، سوژه یابی، کارگردانی، تصویر و تدوین برگزار از نیمه دوم آبان ماه تا نیمه اول آذر ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان هدف از برگزاری جشنواره حبیب را رشد و ارتقای بسیج رسانه مردمی در تقابل با تهاجم فرهنگی برشمرد و افزود: امروز رسانه‌ها درگیر وقت خود را امور سطحی، درگیریهای جناحی و حزبی و شخصی کرده‌اند.

وی تأکید کرد: جشنواره حبیب با بهره گیری از دو چهره قرآنی و دینی به دنبال معرفی الگو و جهت‌دهی برای مبارزه و مجاهدت رسانه‌ای و تبلیغی در برابر دشمن است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروز جوانان هیئتی باید حضور فعالی در فضای مجازی برای جنگ رسانه‌ای در برابر تهاجم فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به واسطه دعواهای سیاسی و باندی، مسئولان گیلان از بحران پیری در این استان غافل مانده‌اند حتی برخی از مسئولان نیز با رفتارهای خود زمینه پیر تر شدن استان را فراهم کردند باید به صورت جدی و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه در این زمینه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از رسانه برای مسخ شدن هویت دینی، سیاسی، ملی و اجتماعی ما استفاده را کرده اما جبهه انقلابی و تشکل‌های دینی از ظرفیت رسانه برای دفاع از هویت دینی و ملی خود زیاد استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد: امروز بحران جمعیت بسیار حائز اهمیت است علاقه‌مندان به آینده ایران و گیلان باید به این موضوع ورود کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از کرونا کمتر از تهاجم فرهنگی است که مادران ما را نشانه گرفته است، گفت: رسانه حبیب به دنبال زمینه سازی برای بیان مشکلات و تلاش برای حل آن است جوانان اصیل انقلابی باید وارد این موضوع شوند.

 

در پایان این نشست پوستر دومین جشنواره استانی رسانه‌ای حبیب ویژه تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای گیلان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار