کد خبر : 5726
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

برگزاری رزمایش فرهنگی‌ رزمی کربلای 5 در گیلان

برگزاری رزمایش فرهنگی‌ رزمی کربلای 5 در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری رزمایش فرهنگی‌ رزمی کربلای 5 همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش “گیلانستان” ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری رزمایش فرهنگی‌ رزمی کربلای 5 همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد. رسول جلایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر عید ولایت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: غدیر یکی از اعیاد بزرگ شیعیان و منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه اگر از غدیر بگذریم باید منتظر تکرار عاشوراها در تاریخ خود باشیم، افزود: امسال سی و ششمین هفته دفاع مقدس را پاسداشت داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان فرهنگ دفاع مقدس را خودباوری نیروها دانست و تصریح کرد: به نقش قدرت دفاعی نیروهای دفاع مقدس در این هفته توجه می‌شود.

وی گفت: با نهادینه‌سازی روحیه ولایت‌مداری و بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی می‌توانیم در بیداری اسلامی در جهان موثر باشیم.

جلایی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آمده‌ایم» آغاز می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و … در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه راه طولانی دفاع مقدس می‌تواند منشأ بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد‌، ادامه داد: امسال موضوع‌ فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و خدمات عمومی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس لحاظ شده است.

این مسؤول آغاز هفته دفاع مقدس را از 31 شهریور ماه جاری عنوان کرد و یادآور شد: روز فرماندهان به تقویم هفته دفاع مقدس اضافه شده که آخرین روز هفته دفاع مقدس است.

وی از اجرای تعداد 700 فعالیت عمومی و تخصصی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد 134 برنامه در حوزه رسانه‌های مختلف استان است.

جلایی برگزاری 10 همایش، 22 مراسم تجلیل، 20 نمایشگاه و 20 فعالیت خدمات عمومی را از دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دو بیمارستان صحرایی در غرب و جنوب گیلان همزمان با دفاع مقدس در این استان برپا می‌شود، یادآور شد: رژه نیروهای مسلح در روز نخست هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، امسال در هفته دفاع مقدس 4 هزار و 278 دقیقه برنامه توسط صدا، سیما و خبر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال در هفته دفاع مقدس بخشی از محتوای مربوط به دستاوردهای دفاع مقدس در قال نرم‌افزار در اختیار سایت‌ها گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش شکوه هجرت اختتامیه اردوهای جهادی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

جلایی به دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: رزمایش فرهنگی‌ـ‌رزمی کربلای 5 همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار