کد خبر : 54868
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری عزاداری ماه محرم هیچ‌گونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد/رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری ماه محرم

برگزاری عزاداری ماه محرم هیچ‌گونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد/رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: عزاداری مراسم محرم هیچ‌گونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد و با رعایت این موازین می‌توان برگزار کرد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی صبح امروز (۱۲ مرداد) در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان گیلان در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شعائر بزرگداشت یاد اولیای الهی و قیام امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق تعظیم شعائر این است که شیعیان خود را برای انجام این عمل الهی مطابق زمان خود را مهیا کنند، تصریح کرد: شیعیان در سایه توسل و الگوگیری از اهل‌بیت (ع) هیچ‌وقت توسل خود را تعطیل نکرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه به مراسم سوگواری امام حسین (ع) هر ساله یک ذخیره روحی و معنوی را برای همگان به همراه داشته است، افزود: تعظیم شعائر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی آحاد ملت ایران است.

وی به توطئه‌های رسانه‌های معاند در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اشاره کرد و گفت: عزاداری مراسم محرم هیچ‌گونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد و با رعایت این موازین می‌توان برگزار کرد.

مهدوی با تاکید بر اینکه با حذف بعضی از رسومات و تشریفات به نوع ویژه و کارآمدتر می‌توان جلسات عزاداری را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرد، افزود: هیات‌های عزاداری امسال تلاش زیادی را برای رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت معنوی و مذهبی جلسات عزاداری می‌توان برای مدیریت بحران اجتماعی و مسائل روحی و روانی‌ مانند ویروس کرونا استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مقابله با بیماری کرونا یکی از ظرفیت‌های خوب بهره‌مندی از توسل است، تصریح کرد: از َظرفیت بزرگ معنوی عزاداری و توسل به اهل بیت (ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان ویروس کرونا با رعایت موازین بهداشتی استفاده می‌کنیم.

وی به ضوابط اجرای برگزاری مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم با اولویت اماکن و فضاهای باز، رعایت کاهش ساعت برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک به صورت مستمر از مهم‌ترین نکات مدیریت مراسم‌های عزاداری ایام محرم در هیات‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا است.

مهدوی ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری را یکی از دستورالعمل‌های اجرای مراسم‌های عزاداری دانست و تاکید کرد: تهیه نذورات به صورت بسته‌بندی شده از قبل و مراسم دسته‌روی صرفا بدون نقل مکان از محل هیات‌ها و عدم تمرکز در اماکن خاص برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار