کد خبر : 26619
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1397- 31: 17

برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر در رشت

برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر در رشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم فردا در سالن اجتماعات بانک صادرات شهر رشت با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگویی، با اشاره به فرارسیدن «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»، اظهار کرد: کشورهای استکباری جهان از جمله آمریکا و اسرائیل از مفهوم «حقوق بشر» تفسیر یک‌جانبه و انحصارطلبانه داشته و از این واژه پرجاذبه، ابزاری برای سلطه بر دیگر کشورها و تامین منافع استعماری خود ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای سلطه‌طلب و استعمارگر غربی به مقوله حقوق بشر اعتقادی ندارند، تصریح کرد: کشورهای استکباری ثابت کرده اند که همواره با جنگ‌افروزی و کشتار زنان و کودکان بی‌ گناه در پهنه گیتی به‌ ویژه در خاورمیانه، بزرگترین دشمن بشریت بوده و به هیچ یک از موازین حقوق بین‌المللی در قبال انسان‌ها به ‌ویژه در کشوره‌های فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، یمن، بحرین و حتی شهروندان کشورهای خود پایبند نیستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: آمریکا از سراب خودساخته «حقوق بشر» دستاویزی برای استثمار مردم جهان و تامین منافع شیطانی، نامشروع و ضد حقوق بشری خود ساخته است تا پوششی بر جنایات و عملکرد ضد انسانی همچون کشتار سیاه‌پوستان، حمایت کورکورانه از جنایات و کودک‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت از گروهک‌های تروریستی همچون سازمان منافقین خلق، القاعده، داعش و سکوت در برابر جنایت‌های آل ‌‌سعودی‌ خائن در یمن و بحرین ایجاد کند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ بزرگترین قربانی تروریسم جهانی

حجت الاسلام اشجری، تاریخ چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سندی گویا و معتبر بر اثبات دشمنی آمریکا، اسرائیل و دولت‌های استکباری هم پیمان آنان با بشریت دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره از سوی آمریکا، شیطان بزرگی که مدعی دروغین حقوق بشر است، تهدید شده و هزینه‌های بسیاری را متحمل گشته است.

وی آمار ۱۷ هزار نفری شهدای ترور ایران اسلامی از جمله به شهادت رساندن شهید رجایی، رئیس ‌جمهور وقت، شهید باهنر، نخست وزیر وقت، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی، رئیس اسبق قوه قضائیه و ۷۲ تن از بهترین فرزندان این مرز و بوم و همچنین سوء ‌قصد به حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را گواه آن دانست که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم جهانی بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران‌ایر از ناو جنگی وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا در تاریخ ۱۲ تیر سال ۶۷ و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن و اهدای مدال شجاعت به ویلیام راجرز، فرمانده آن ناو جنگی نشانگر اوج عداوت آمریکا با جمهوری اسلامی و نهایت کینه دولتمردان این کشور با ملت مسلمان ایران است. این جنایت وحشیانه و کشتار بی ‌رحمانه با هیچ ملاک و معیار حقوق بشری منطبق نبوده و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست و هرگز از حافظه تاریخی مردم جهان پاک نخواهد شد.

شهید آیت الله دکتر بهشتی یکی از بزرگترین طراحان تفکر انقلابی بود

وی با بیان اینکه ششم لغایت دوازدهم تیرماه به پیشنهاد مقام معظم رهبری به ‌عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است، گفت: با افشای چهره واقعی و کریه مدعیان دروغین حقوق بشر به‌ ویژه آمریکا و به چالش کشاندن حقوق بشر مورد ادعای آنان، گامی بزرگ در راستای رسوایی مستکبران و ظالمان و آگاهی و بیداری مستضعفان و مظلومان جهان برداشته خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری، خواستار ورود جدی متفکران و اندیشمندان علوم اسلامی، حقوقدانان و نخبگان علوم انسانی برای بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و موضع‌گیری صریح و شجاعانه عدالت‌خواهان جهان علیه ظلم و ستم استکبار جهانی و حمایت از مظلومان جهان در اقصا نقاط دنیا شد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت سیدالشهدای انقلاب اسلامی آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی، عنوان کرد: ایشان عالمی فرهیخته، سیاستمداری صبور، دادگری مظلوم و یکی از بزرگترین طراحان تفکر انقلابی و تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه منویات امام خمینی(ره) بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، به نقش کلیدی و غیر قابل انکار شهید بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و تصویب قانون اساسی اشاره کرد و متذکر شد: منافقین خائن و کوردل با به شهادت رساندن دکتر بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین‌بال، عمق عداوت و کینه خود را از نهضت اسلامی ملت ایران به نمایش گذاشتند و خباثت و پلیدی اندیشه خود را به اوج رساندند.

چهار ستاره گیلانی حادثه تروریستی هفتم تیر

حجت الاسلام اشجری ادامه داد: سازمان منافقین در حادثه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی یکی از بهترین بازوان انقلاب اسلامی ایران را به شهادت رساند و با برداشته شدن نقاب نفاق از چهره کریه و خودفروخته این گروهک تروریستی، منظر التقاطی و کژاندیشانه آن را برای همگان روشن شد.

وی شهیدان دکتر حسن عضدی، سیف‌الله عبدالکریمی، محمدصادق اسلامی و جواد سرافراز را چهار ستاره گیلانی حادثه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی دانست که درخشش آنان در آسمان هفتم تیر همچون سندی معتبر و پرافتخار از نقش فرزندان میرزا کوچک جنگلی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و وفاداری به آرمان متعالی امام خمینی(ره) در تاریخ ثبت شده‌ است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه چهار شهید گیلانی این حادثه، از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح فردا، ۶ تیر در سالن اجتماعات بانک صادرات شهر رشت با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار می شود./ ایکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار