کد خبر : 12281
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396- 40: 17

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌العظمی بهجت(ره) در فومن

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌العظمی بهجت(ره) در فومن

رئیس شورای تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) به مناسبت هشتمین سالگرد ارتحال این فقیه عالیقدر و عالم ربانی در فومن خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگویی با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره) اظهار کرد: رحلت استاد بزرگ عرفان، معلم برجسته اخلاق و سرچشمه بی‌پایان فیوضات معنوی ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر استوار جهان اسلام است.

وی آیت‌الله بهجت فومنی را در ردیف ابرار و زمره اولیای خدا دانست و افزود: ایشان عمر پر برکت و شریف خود را صرف اکتساب علم، تقوا و خدمت به اسلام و انقلاب کرد و با ترویج علوم دینی و تعلیم و تربیت شاگردان بی‌شمار منشأ خدمات ارزنده‌ای به اسلام و مکتب تشیع شد و از خود باقیات صالحات بسیاری جای گذاشت.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) نسبت به سیاست و امور مسلمین بی‌تفاوت نبود، گفت: هر گاه ضرورت اظهار نظر، تعیین موضع و یا حضور خود را تشخیص می‌داد به بهترین نحو به مسؤولیت خود عمل می‌کرد و در ادای وظیفه اجتماعی خود در حد توان و شرایط اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی در ادای وظیفه اجتماعی خود  در حد توان و شرایط اهتمام ویژه داشت، تصریح کرد: آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی فقیهی به تمام معنا زاهد، عارف و حکیم بود که در تهذیب نفس و اخلاق به جایگاهی رفیع و ممتاز دست یافت.

اشجری در ادامه به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی در دو بیانیه انتخابیه در دو مقطع زمانی متفاوت مردم را به شرکت در انتخابات، تعیین سرنوشت خود و انتخاب اصلح تشویق و ترغیب کردند که می‌تواند چراغ راه و روشنایی بخش فردای میهن اسلامی باشد.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) به مناسبت هشتمین سالگرد ارتحال این فقیه عالیقدر و عالم ربانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌خراسانی عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری در عصر روز ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در مسجد ولی‌عصر(عج) بالامحله فومن برگزار می‌شود.

این مسؤول ارتباط مداوم و نزدیک با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دعای خیر ایشان برای عبور کشتی انقلاب از طوفان‌های گذرا را نشانه ولایت‌مداری، بصیرت و احساس مسؤولیت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) نسبت به سرنوشت مردم مسلمان ایران دانست./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار