کد خبر : 12036
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396- 34: 8

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در فومن

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در فومن

رئیس ستاد بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بهجت فومنی از برگزاری مراسم هشتمین سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت در ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) فومن خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام ولی‌رضا قربانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) با محمدعلی نجفی استاندار گیلان اظهار کرد: تمهیدات لازم به منظور برگزاری مراسم استانی بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی در گیلان اندیشیده شده است.

وی به بزگراری هشتمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بهجت فومنی در روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: مراسم مذکور با سخنرانی آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) بالامحله فومن برگزار می‌شود.

ضرورت ثبت آثار ماندگار هنرمندان درمورد آیت‌الله بهجت

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: استفاده از ظرافت‌های هنرمندانه برای داشتن آثاری ماندگار از سیره عملی آیت‌الله العظمی بهجت حائز اهمیت است.

محمدعلی نجفی با قدردانی از تلاش اعضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت، بیان کرد: کمتر کسی به جایگاه عرفان، زهد، تقوی، شهامت، پاکدامنی و ساده‌زیستی آیت‌الله العظمی بهجت می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هر قدر به ابعاد زندگی آیت‌الله العظمی بهجت پرداخته شود اما خلاء‌هایی از شناخت ایشان وجود دارد، تصریح کرد: آیت‌الله العظمی بهجت پرورش یافته پدری است که در زمان خود به غیر از سرودن اشعار در مدح اهل بیت (ع) به عنوان معتمد عادل در فومن زبان‌زد عام و خاص بود.

استاندار گیلان به سرگذشت زندگی آیت‌الله العظمی بهجت اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر مردم شخصیت آیت‌الله بهجت را از بعد عرفانی می‌نگردند اما ایشان در بعد علمی نیز به عنوان یکی از افراد فرهیخته در حوزه‌های علمیه شهرت داشته است.

نجفی، لقب فاضل گیلانی در جلسه‌های مباحثه طلبگی به آیت‌الله العظمی بهجت را نشان‌دهنده بالندگی علمی این عالم ربانی دانست و متذکر شد: پرداختن به جای زندگی سراسر معنوی آیت‌الله العظمی بهجت که همراه با اخلاق است در این زمان بسیار احساس می‌شود.

وی، برگزاری مراسم سالانه بزرگداشت آیت‌الله العظمی بهجت را بهانه‌ای برای بررسی موشکافانه ابعاد مختلف زندگی این عالم بزرگ عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مسؤولیت سنگینی در مورد شناساندن جنبه‌های مختلف زندگی درس‌آموز آیت‌الله العظمی بهجت دارند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار