کد خبر : 20243
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1396- 42: 21

برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه همزمان با دومین سالگرد علمدار جبهه فرهنگی گیلان با سخنرانی وزیر اسبق اطلاعات

برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه همزمان با دومین سالگرد علمدار جبهه فرهنگی گیلان با سخنرانی وزیر اسبق اطلاعات

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه همزمان با دومین سالگرد علمدار جبهه فرهنگی گیلان با سخنرانی وزیر اسبق اطلاعات خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محسن جعفری عصر امروز در نشست خبری در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با تسلیت به مناسبت زلزله کرمانشاه اظهار کرد: جنس شهید یک قابیلت خاصی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان بابیان اینکه شهدا انسان‌ها را همدل می‌کنند گفت: حتی استخوان و پلاک شهید این اثرگذاری را دارد، شهدا نه در شعار بلکه در عمل برای ما عزیز هستند.

وی با تأکید بر شبهه افکنی عده‌ای برای زیر سؤال بردن مقام شهادت افزود: نباید احساسی عمل کرد و تحت تأثیر این عوامل قرار گرفت.

جعفری با اشاره به شهدای شاخصی چون شهید چمران و باکری گفت: قالب سنی شهدا در دفاع مقدس جوان بودند، چه چیز باعث شده چنین جوانی از تمام تعلقات خود دل بکند و جان شیرین خود را فدای انقلاب کند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز مدیون خون شهداست اذعان کرد: شهدای مدافع حرم ثابت کردند این راه همچنان باز است، دشمن امروز می‌خواهد این نگاه را زیر سؤال ببرد.

رئیس بسیج ‌رسانه استان گیلان بابیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند ایثار شهدا را زیر سؤال ببرد گفت: خون شهدا نهال انقلاب را آبیاری کرد و به ایران آبادی، آزادگی و عزت بخشید.

جعفری با اشاره بر اینکه هتک حرمت به حرم آل الله موجب شد تا مدافعین حرم به پا خیزند گفت: شهید سیرت نیا یکی از این بزرگان بود که به‌عنوان سیدالشهدا مدافعین حرم گیلان از او یاد می‌شود.

وی با اشاره بر خصوصیات خاص شخصیتی شهید سیرت نیا مطرح کرد: سجایای اخلاقی این سید بزرگوار بسیار زیاد بود، این شهدا متعلق به یک جریان خاص نیستند.

رئیس بسیج ‌رسانه استان گیلان با تسلیت به مناسبت شهادت شهیدان نظری و نوری گفت: شهید بابک نوری هریس جوان‌ترین شهید مدافع حرم استان است.

جعفری با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه بیان کرد: هشت شهید به‌عنوان شهدای شاخص رسانه معرفی شدند که نخستین آن‌ها شهید میرزا کوچک جنگلی، حجت‌الاسلام انصاری، سیرت نیا، کوچک زاده، اسحاقی، ثابت‌قدم، محمدرضا نشرودکل و شهید اخوان هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری میدان شهدای رسانه گفت: ما از خانواده شهید سیرت نیا اجازه گرفتیم تا سال ۹۶ را با نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری کنیم و از ابتدای این سال محوریت تمام برنامه‌های بسیج رسانه بر اساس این شهید شاخص انجام گرفت.

رئیس بسیج ‌رسانه استان گیلان با اشاره بر دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا گفت: اولین سالگرد شهدای رسانه گیلان هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا روز پنجشنبه دوم آذر در مهدیه رشت با سخنرانی دکتر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات و مداحی برادر هادی نیک‌بین برگزار خواهد شد.

جعفری با تأکید بر اثرگذاری کار رسانه‌ای گفت: در این یادواره یک تئاتر از زندگی‌نامه شهید سیرت نیا نمایش داده خواهد شد.

به گزارش فارس این نشست با حضور والدین شهید اسماعیل سیرت‌نیا در دفتر خبرگزاری فارس گیلان برگزار شد.

شهید سید اسماعیل سیرت نیا متولد سال ۱۳۵۷ اصالتاً اهل شهر رشت و ساکن تهران بود. وی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود که در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بود.

این  شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در عملیات مستشاری در سوریه در جریان عملیات محرم  سال ۹۴ و در نزدیکی حلب به‌وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا س به شهادت رسید.

 پیکر این شهید در ستاد تیپ عملیاتی سپاه محمد رسول‌الله تشییع و سپس در زادگاهش شهر رشت تشییع و تدفین شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار