کد خبر : 71398
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400- 28: 17

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری نشست «رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه» در گیلان

برگزاری نشست «رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه» در گیلان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تشریح برنامه های هفته وحدت در این استان، گفت: نشست علمی با عنوان «رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه» در این هفته برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وحدت در زندگی اجتماعی برای هر جامعه‌ای زمینه‌ساز امنیت، ارتقا، رشد و کمال است، اظهار کرد: برای جامعه‌ای که با آموزه‌های الهی می‌خواهد زندگی مادی و دنیوی خود را ساماندهی کند، ایجاد اتحاد در بین آحاد مردم با انواع انسجام مانند اتحاد مذهبی در همه حوزه‌های مختلف ضروری و شرط رسیدن به کمال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه راه رسیدن به اتحاد حقیقی این است که وحدت با شیوه‌های زندگی الهی به تحقق برسد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) از این فرصت برای فرهنگ‌سازی نهایت استفاده را داشتند و با مدیریت عالی خود از مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) به نام هفته وحدت یاد کردند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برای تعظیم این امر بسیار مهم دینی یعنی وحدت بین مسلمین و به منظور جریان‌سازی هر ساله برنامه‌های متنوعی دارد، افزود: این برنامه‌ها در قالب جشن‌های وحدت در مساجد شهرهای تلفیقی مانند آستارا، رضوانشهر و تالش که برادران شیعه و سنی در قرون متوالی با هم زندگی خوبی را در سایه وحدت و اخوت داشتند، انجام می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی به دیگر برنامه‌های هفته وحدت در استان اشاره کرد و گفت: نشست‌های علمی در اقشار مختلف علمی تحت عناوینی مانند «رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه»، نشست دانشگاهی «بیداری اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی» با محوریت امامین انقلاب اسلامی، نشست علمی دانشگاهی «مسجد، پایگاه وحدت اسلامی و انسجام ملی» با رویکرد تفکرات تمدنی امامین انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

ضرورت آشنایی جوانان با صهیونیسم به عنوان دشمن اسلام

وی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم و دفاع مقدس یکی از تجلی‌گاه‌های وحدت خالصانه اهل تشیع و تسنن در دفاع از کیان اسلامی بوده است، عنوان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا در شهرهای تلفیقی یکی از محورهای برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه نشست‌های نخبگانی مشترک علمای شیعه و سنی در سه شهر به صورت مجزا انجام می‌شود، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش بزرگ روحانیون با عنوان «صهیونیسم، دشمن مشترک اسلام و مسلمین» امسال با توجه به وقایع آذربایجان و نفوذ، فتنه و شیطنت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در منطقه با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا برگزار شد.

مهدوی برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «صهیونیسم، دشمن مشترک اسلام و مسلمین» را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: محوریت مورد مطالعه برای شرکت در این مسابقه کتاب «مثلث مقدس» است و افراد می‌توانند برای شرکت در آن و دریافت نسخه الکترونیکی کتاب، پیامکی حاوی نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و همکاری نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان و دستگاه‌های متولی در این شهرها اجرایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری برنامه‌های هفته وحدت این است تا جوانان بیشتر بدانند که صهیونیسم دشمن جدی اسلام بوده و در قرن اخیر در هر جا اختلافی رخ داده زمینه‌ساز همه این فتنه‌گری‌ها بوده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار