کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۳۲

برگزاری همایشات رأی اولی برای جهت‌دهی به طرف کاندیدای خاص و خلاف قانون است/ عدم اعتنای فرمانداران به نظر مراجع 4گانه حق‌الناس است

برگزاری همایشات رأی اولی برای جهت‌دهی به طرف کاندیدای خاص و خلاف قانون است/ عدم اعتنای فرمانداران به نظر مراجع 4گانه حق‌الناس است

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان گفت: برگزاری جلسه با عنوان حضور حداکثری یا رأی اولی با سخنرانی فرمانداران، مدیران کل و دولتمردان بدون حضور ائمه جمعه و جهت‌دهی به طرف کاندیدای خاص خلاف قانون است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در گفت‌وگویی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری اظهار کرد: تمام برگزار کنندگان انتخابات باید بر اجرای قانون انتخابات اهتمام داشته باشند و از تبلیغات قبل از موعد قانونی که از موارد آشکار تخلفات انتخاباتی است، اجتناب کنند.

وی، برگزاری جلسه‌های متعدد در شهرستان‌ها با عنوان حضور حداکثری یا رأی اولی با سخنرانی فرمانداران، مدیران کل و دولتمردان بدون حضور ائمه جمعه و جهت‌دهی به طرف کاندیدای خاص را خلاف قانون عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه موضوع مذکور در ستاد پیشگیری استان مطرح و خلاف قانون تشخیص داده شد اما همچنان در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی لازم است نسبت به موضوع مذکور حساسیت بیشتری نشان دهد، تصریح کرد: استاندار گیلان نیز تذکرات لازم به برگزارکنندگان این گونه نشست‌ها را اعلام کند.

اشجری، تأیید گسترده هیأت‌های اجرایی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بدون اخذ یا اعمال سوء پیشینه از طرف برخی از داوطلبان و عدم اعتنا به نظر مراجع 4گانه را تضییع حق‌الناس خواند و بیان کرد: اگر مراجع قانونی مستندات برخی از داوطلبان تأیید شده را در معرض دید افکار عمومی قرار دهند برای تأییدکنندگان آنها روسیاهی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و هیأت‌های اجرایی در برابر هر کدام از تأ‌یید یا رد صلاحیت‌هایی که انجام می‌دهند باید خود را در پیشگاه خداوند و مردم و شهدای انقلاب اسلامی مسؤول بدانند، متذکر شد: هیأت نظارت شهرستان‌ها به‌ویژه هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بررسی‌های لازم و رعایت موازین قانونی به‌ویژه ترتیب اثر دادن نظرهای مراجع 4گانه زمینه عدم حضور ناصالحان را فراهم می‌کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان یادآور شد: فراموش نشود آنها که امروز در حال بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند بدانند روزی عملکرد و رفتارشان نیز مورد ارزیابی و قضاوت دیگران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس جمعه , 25 فروردین 1396 - 17:12

شماخودتون جناح خاصی هستین که برادر من

رفتن به نوار ابزار